Szeretem a hazám
0
Fitbuilder profilom
(Belépek |Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Superman gyakorlat

Superman exercise

A megfelelően erős core izmok jelentőségéről számos alkalommal beszéltünk, és azt is mindig megemlítjük ilyenkor, hogy ez nem csak a hasizmok edzését jelenti! Jöjjön most egy remek gyakorlat, mellyel szintén megerősítheted az említett hátsó területeket.

Ez a gyakorlat az, amit mindenkinek kellene végeznie kiegészítésként, mégis csak nagyon kevesek vetemednek rá! Csak azért nem kell elhanyagolni ezt az izomcsoportot, mert mert nem látjuk nap mint nap a tükörben! Tehát fontos a gyakorlat, mivel megerősíti a mély hátizmokat, a gerincmerevítő izmokat, végig a nyaktól a derekunkig. Segít kiegyensúlyozni az előre görnyedő testtartást, amit a hasizomgyakorlatok okoztak.

superman, superman gyakorlat, core training, gerincmerevítő izmok, törzsizmok, törzsizom erősítés, mély hátizom, törzsizom gyakorlat, core izmok, mély hátizom gyakorlat, testtartás, edzés otthon

Mely izmokra hat?
Elsősorban a mély hát izmokra, amelyek az extensioért felelősek és a gerinc merevítő izmokra (tövisizom, leghosszabb izom, csípőbordai izom, féltövises izom, sokbahasadt izom, forgató izom), de ezen kívül nagy farizom és a négyszögű ágyéki izom is másodlagos terhelést kap.

Helyes kivitelezés
Kiinduló helyzet: feküdjünk hason fekvésbe a talajra, a karok magas tartásban előttünk.
Végrehajtás: emeljük fel a mellkasunkat és a karunkat földről, miközben a lábakat is emeljük olyan magasra amennyire csak lehetséges. (Ilyenkor derül ki, hogy a gyakorlat honnét kapta a nevét: nagyjából úgy festünk ilyenkor, mint Superman repülés közben. :)) Tartsuk meg a tetőponton a gyakorlatot legalább 2-5 mp-ig (edzettségi szintünktől függően, hiszen vannak akik percekig is bírják). Majd ereszkedjünk vissza, és ismételjük a gyakorlatot.
A helyes légzés: az ismétléses verzióban - amikor csak néhány másodpercre tartjuk meg a gyakorlatot, majd visszaereszkedünk -, akkor célszerű belégzésre felemelkedni a talajról. Amikor a hosszan tartott, statikus verziót gyakoroljuk, akkor próbáljunk természtesen lélegezni, amíg a kiemelt törzs helyzetet kitartjuk.

Gyakori hibák, mire figyelj
- A gyakorlat során próbáljuk a karunkat egyenesen tartani, amennyire az csak lehetséges.
- A supermant lehetőleg az edzéseid végén alkalmazd, mert ha előre kifárasztod a stabilizátor izmokat, az sérülésveszélyessé teheti a nehéz súlyos gyakorlatokat.

Tippek a gyakorlathoz
- Ha túl nehéz elsőként a gyakorlat, akkor próbáljuk azt a verziót amikor csak a karokat és a mellkast emeljük ki.
- Amikor már túl könnyű és akár 2-3 percig is képesek vagyunk megtartani a pozíciót, akkor nehezítésként fogjunk egy gumiszallagot a kezünkbe és próbáljuk széthúzva tartani magunk előtt a gyakorlat során. De akár foghatunk mindkét kezünkbe egy-egy kis súlyzót - az 1-2 kg-os már nagyon embert próbáló tud lenni!
- Tartsuk ki a gyakorlatot olyan sokáig, ahogy csak bírjuk.
- Amolyan "all round" törzsizom gyakorlatsort kapunk, ha a supermant kombináljuk a kitartott fekvőtámasz vagy alkartámasz helyzetekkel. Mondjuk 1 perc alkar támasz váltogatva 1 perc supermannel...izzasztó gyakorlatsor, ahol kiderül ki is a hardcore legény a teremben...:)

Kapcsolódó cikkek
Ülő munka? Előzd meg a komolyabb bajt!

Ebben a cikkben elsősorban azoknak teszünk javaslatot, akik ülőmunkát végeznek - olyan egyszerű gyakorlatokkal, amikkel korrigálhatják kicsit az életmód okozta elváltozásokat.

Otthoni edzésterv

Ha zárva a terem vagy csak más okok miatt nem tudsz lejutni - akkor is van megoldás! Négy hetes otthoni edzésterv, minimális eszköz beruházással!

"Killer - core" köredzés

A végtelenbe nyomott hasprések ideje lejárt. Végezd el inkább az alábbi kis törzserősítő rutint – melynek gyakorlatait úgy válogattuk össze, hogy akár otthon is kivitelezhesd!

Hátedzés különkiadás - csajoknak! 1. rész

Olvasd el a cikket, és mindjárt rájössz, hogy miből maradsz ki, ha nem edzel becsületesen azokra a hátizmokra!

A hátedzés tíz parancsolata

Úgy érzed, hogy tökéletes a hátedzésed? Lehet. Lehet, hogy fejlődsz az eddigi módszereddel. Viszont rengeteg időt megspórolhatsz, ha betartod ezeket a szabályokat. És hamarabb szárnyra kapsz, mint hinnéd.