Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Plank into push-up

A statikus hídtartáson túl

Aki már begyakorolta a hagyományos statikus hídtartást és valami mozgolódósabb variációra vágyik, akkor ezt a gyakorlatot neki találták ki! Az alap plank-on túl itt már a törzsizmokon kívül a váll, valamint a mell- és a karizmokat is kifejezetten igénybe veszi a feladat! Ráadásul ez is olyan ritka remek gyakorlat, mely eszköz nélkül is szépen kicsinálja az embert, így edzőterem híján is sokat profitálhatunk belőle!

Mely izmokra hat?          
A testtartás miatt első soron a hasizom, a gerincfeszítő izmok, a csípő és farizmok kapják a terhelést, ugyanakkor a mozgásnak köszönhetően aktívan munkába foghatjuk a felsőtest nyomó izmait is.

Helyes kivitelezés           
Kiinduló helyzet: Helyezkedj el alkartámaszban a talajon, úgy, hogy a könyököd a vállad alatt legyen. Hátul a lábujjak párnáin, egyenes törzzsel, zárt lábtartással támaszkodsz.
A feneked és a hasadat keményen megfeszíted, a medencét enyhén hátradöntve tartod...tartod...és tartod...tartod a pozíciót. Nagyszerű, ha ez megvan, akkor örülhetsz, mert csak innentől indul a móka!
Végrehajtás: Alkartámasz helyzetből egyik, majd másuk kezedet kinyújtva feljössz fekvőtámasz helyzetbe (haladók lenyomnak egy fekvőt...:)) majd visszakönyökölsz egyik, majd másik kezeddel ismét alkartámaszba. Ez egy ismétlés, ebből mehet annyi, amennyi a csövön kifér.
A helyes légzéstechnika: sokan kezdetben annyira koncentrálnak, hogy megfeledkeznek olyan apróságokról, mint a levegő. Figyelj arra, hogy egyenletes legyen az a légvétel, amikor lemész beszívod, feljövetelkor kifújod a levegőt.

Gyakori hibák, mire figyelj           
- Ne engedd a hasadat és a csípődet a talaj felé túl lesüllyedni, illetve a fenekedet se nyomd ki a magasba.
- Az egész tested tartsd megfeszítve, és a mozgás során a csípőd helyzete maradjon stabil, ne forduljon kifelé, hanem végig a föld felé nézzen. 

Tippek a gyakorlathoz   
Nyílván elsőként az alapokkal, azaz a statikus hídtartással kell összebarátkozni. Ha ez már megy röhögve, de legelábbi szabályosan kivitelezve, akkor lépj csak tovább!
Kezdőknek: ha kezdetben nehéz a gyakorlat, akkor inkább tartsd kicsit szélesebb terpeszben a lábadat.
Haladóknak: akiknek már ez sem okoz nagyobb kihívást, íme pár ötlet az új ingerek kovácsolására.
- Próbáld ki a gyakorlatot nehezékkel! Ha van kéznél súlymellény akkor abban, de egy kisebb homokzsákkal a hátadon is próbálkozhatsz!
- Lehet instabil felületekkel is játszani: például lábakat TRX-be akasztva.

A gyakorlathoz - ahogy az elején említettem - mindenképp az alap statikus hídtartást gyakorold be! Ha nem ismered még ezt a gyakorlatot, akkor kis segítségképpen kapsz a kivitelezéséről!

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Gyors hardCORE kihívás edzés végére!

Gyors és jópofa kis kihívás következik hardCORE arcoknak! Nemcsak a szeparáltabb hasizom elérésében, hanem a teljesítményed és az erőd növelésében is nagy hasznodra lesz! Lehet tesztelni - akár otthon is!

Erő tetőtől talpig! Öt izgalmas plank variáció!

Még strapabíróbb testre, gyorsabb fejlődésre, és nagyobb erőre tehetsz szert egészen a tokádtól a bokáig, ha rendszeresen beilleszted az alábbi gyakorlatokat az edzéseid végére!

10 elhagyhatatlan mozdulat a harcos fizikumért! 2. rész

Jöjjön pár hasznos gyakorlat, mely a sérülés viszonylag alacsonyabb kockázatával, de roppant hatékonyan fejlesztik azt az erőt, amivel helyt tudsz állni - akár hétköznapi, akár hivatásos harcosként!

Építsd ki a legjobb súlyemelő övet a világon!

Összeválogattuk azokat a gyakorlatokat, amelyek a talajon állva (vagy épp járva) segítenek a törzs stabilitás fokozásában!

Edzésterv a szexi, vékony, feszes formákért!

Ha távol áll tőled a vasak világa, akkor is nyújtunk Neked alternatív formulákat, mellyel kialakíthatod vékony, szexi fizikumot.

Kondíciófejlesztő sokk-tréning

Ha szeretnéd növelni az állóképességedet, hatékonyabbá tenni a zsírégetést, vagy egyszerűen csak kedveled a bizarr edzésmódszereket, akkor gyere és énekeld velünk: "Tabatááázni élvezet..."

Has edzési tabuk

A hasizom edzés - vagyis inkább már törzs edzés - brutálisan új útjai! Gyakorlatok, melyek garantáltan új értelmet nyer az eddigi has-tréninged!

Hasizom edzés felpörgetve

A hasprések ideje lejárt! Ismerkedj meg a középső szekciót erősítő legújabb edzés trükkökkel és javaslatokkal!