Szeretem a hazám
0
Fitbuilder profilom
(Belépek |Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@fitbuilder.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Nitrogén-oxid

NO, Nitrogén-monoxid, Nitric Oxide.

A nitrogén-oxid (NO) fokozók azok az edzés előtti formulák, melyek egyre inkább izgatják a sportolók fantáziáját. És a népszerűségük nem is alaptalan: olyan kiegészítők, melyek a NO termelését fokozva tágítják az érfalakat, ezáltal javítják a véráramlást. A nagyobb mértékű véráramlás hatékonyabb tápanyagellátást biztosít az izmok számára – így elősegítve a növekedés gyorsabb ütemét.

Mondj igent a NO-ra!
Nincs több nap, amikor motiválatlanul lézengsz súlyról súlyra az edzőteremben! Az NO által elért bedurranás és izomfeszülés annyira fel fog dobni, hogy még a legnyomottabb napjaidon is vérszemet kapsz egy igazi hardcore edzéshez!

Felfedezése
A nitrogén-oxid akkor került igazán a figyelem középpontjába, amikor három farmakológust Nobel díjjal jutalmazták 1998-ban azon felfedezésükért, miszerint a nitrogén-monoxid, a szervezet ingerületközvetítő molekulája.

Természetes előfordulása
A nitrogén-oxid egy gáz, mely a testünkben az L-Arginin aminosav lebontása közben termelődik. Vagyis: a nitrogén-oxid a testedben jön létre, így a termékek dobozán biztos nem fogsz magával a nitrogén-oxiddal találkozni! Az NO-val kapcsolatos kiegészítők a nitrogén-oxid termelődését serkentik, így a legtöbb NO fokozó tulajdonképpen L-Arginint vagy annak valamilyen sóját (például L-Arginine-alfa-ketoglutarátot) tartalmazza.

Hatása és szerepe a sportolók körében

NO az izomfejlődéséért...
A nitrogén oxid szó nélkül teszi a dolgát: a vérkeringést serkentve több tápanyag, vitamin, ásványi anyag és anabolikus hormon juthat el az izomsejtekbe. Azonban ne feledd, Rád is hárul feladat! A tápanyag hatékony elszállítása mellett még egy alapfeltételnek kell teljesülnie: minél több, értékesebb tápanyagot kell bejuttatnod a szervezetedbe! Még valami, amiért az NO fokozó termékek rabjaivá válhatsz. A vérkeringés fokozó hatásának köszönhetően könnyen elérheted azt az élményt, amire minden vasgyúró barátunk vágyik: az érzés, amikor izom feszül, kerekedik, mintha szét akarna szakadni.

NO az állóképesség fokozására...
A nitrogén oxid fokozó a tápanyagok mellett az oxigén áramlását is segíti - így javul a szövetek oxigénellátottsága, illetve ezáltal a fáradság is bizonyos mértékig késleltethetővé válik. Emiatt az NO fokozókat nem csak a testépítőknek, hanem küzdősportolóknak, illetve különféle állóképességi sportot űző személyeknek is ajánljuk.

NO diétázóknak is...?
Igen, szálkásító hölgyek-urak is profitálhatnak a NO fokozókból, több ok miatt is. Egyrészt a véráramlás serkentésével jobban hasznosulnak a tápanyagok, és a kifáradás késleltetéséért és az izmok bedurranásának érzésétől szerintem minden alacsony szénhidráton tengődő diétázó összeteszi a két kezét. De ha ez még nem elég, akkor egyes kutatások szerint az NO fokozók gyorsíthatják a glükóz anyagcserét is.

A regenerációért mindenkinek
Izomlázasan edzeni nem épp egy vágyott élmény, ráadásul jelentősen hátráltathat abban, hogy nap, mint nap teljesítsd a kitűzött célod. A NO fokozók a véráramlás serkentésével lehetővé teszik, hogy a salakanyagok minél gyorsabb léptekben távozzanak a szervezetedből. A nagyobb fokú tápanyagellátás pedig gyorsabb regenerációt tesz lehetővé - hogy te minél hamarabb a vasak között lehess megújult erővel.

Hatása és szerepe az egészség területén
Az NO értágító, vérkeringés serkentő hatását természetesen az orvostudomány sem hagyja kiaknázatlanul. Az NO fokozók jótékony hatással vannak a magas vérnyomásra, és fontosak bizonyos szív-, érrendszeri betegségek megelőzésében. (Például a vérkeringés serkentésével a vérlemezkék egymáshoz és az ér falához való tapadásának is gátolják.)
Ezen kívül az NO fokozók javítják a szövetek vérellátását, így természetes viagraként is alkalmazhatóak.

Ami fontos!!! Sok NO fokozó kiegészítő tartalmaz olyan stimuláns anyagokat is pluszban, ami viszont magas vérnyomás és egyéb krónikus betegségek esetén erősen ellenjavallott lehet!

14.680Ft -15% 12.480 Ft-tól
5.880Ft -20% 4.680 Ft-tól
12.280Ft-tól -19% 9.980 Ft-tól
15.380Ft-tól -32% 10.480 Ft-tól

Alkalmazása, használatával kapcsolatos tudnivalók

Mikor és hogyan?
A NO fokozókat edzés előtt nagyjából fél órával érdemes bevinni - a hatóanyagok optimálisabb felszívódása érdekében lehetőleg éhgyomorra.

Mennyit?
Erre nem tudok konkrét adatot mondani, mivel a legtöbb NO-fokozó készítmények számos más összetevőt is tartalmaznak. Célszerű mindig a dobozon feltüntetett adagolást betartani!

Hiánya is lehet?
A nitrogén-oxid termelődése az életkor előrehaladtával is csökkenhet. Sok kutatás eredménye szerint a magas vérnyomás, érelmeszesedés, és a cukorbetegség is együtt jár a nitrogén-oxid elégtelen termelődésével. Hiánya esetén fizikai gyengeség és extrém fáradtság tapasztalható. Súlyosabb esetben a nem megfelelő nitrogén-oxid termelődés érszűkülethez vezethet, mely lassítják a véráramlást és így fokozza a vérrögképződés esélyét.

Mellékhatása
A NO fokozók főleg L-Arginit, illetve annak különféle formuláit tartalmazzák. A túl sok arginin fogyasztása hasmenést, fáradtságot és hányingert okozhat.

Vásárlási jó tanácsok
Az NO fokozókat tulajdonképpen két nagyobb csoportba tehetjük. Az első, a stimuláns tartalmú NO fokozók, melyekben az NO serkentése mellett olyan összetevőket is beleszórtak, melyek megdobják az energiaszintünket, hogy mi még jobban érezzük a "felpörgetett" hatást. A másik csoport - kitalálhatjátok... - a stimuláns-mentes NO fokozók. Ezeket azon személyeknek célszerű fogyasztani, akik rosszul tolerálják, vagy egészségi állapotuk nem engedi meg a különféle stimuláló hatású összetevők fogyasztását. Mint már említettük a legtöbb NO fokozó arginint, illetve annak valamilyen továbbfejlesztett formáját tartalmazza. Nem rossz, ha az összetevők között olyan anyagokkal is találkozunk, mint a citrulin-malát (emeli a vérplazma arginin szintjét), ALA (hatékonyan juttatja az NO stimulánsokat a rendeltetési helyükre), vagy épp ornitin (az argininnel szinergizmusban növeli a természetes növekedési hormon kiválasztását)

Megnézek mindenkit
Ti mondtátok Összes vélemény
Nagyon jó hatású. Kényelmes. Kérdésem: Ammónium-aluminátot tartalmaz? NH4 (AlO2)? (Szerintem az ammónium túl gyenge bázis ehhez!
DE: a termékükön feltüntetett Ingr: 'Ammónium Alum. '
mit fed voltaképpen??? ()
A trainer válaszol Összes vélemény
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, az utolsó kilók leküzdéséhez. Infók a jelenlegi helyzetről: Hetente 3 alkalommal végzek súlyzós edzést párosítva az izomcsoportokat. (mell&bicepsz // hát&tricepsz // váll@csukja ezekből 4*4 gyakorlat 6-os illetve 8-as ismétlésszámmal // has pedig minden alkalommal 4 gyakorlat 3-szor ismételve bukásig) Ezen kívül heti 2 futást is be szoktam iktatni, lehetőleg a “pihenő” napokra, ezek jellemzően zsírégető tartományban végzett 40-80 perces futások. Az étkezésem pedig így szokott alakulni: CH 70-120g, F 20-40g, P 160-220g , 4-6 étkezés/nap. Vasárnap csaló napot tartok, amikor a kedvenc kajáimat eszem, a makrók a következő tartományban változnak CH 250-400g, F 40-60g, P 120 – 180g. Kiegészítők: multivitamin, halolaj kapszula, valamint 30g tejsavó fehérjét fogyasztok reggel, edzés előtt és után kiegészítve 5-5 gramm glutaminnal és bcaa-val adagonként.
A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám a legjobban beiktatni az általatok leírt alfa-kardió programot az életembe? (természetesen a mostani kardiót edzést váltaná) Hol volna a legjobb helyen? Pihenő napokon reggel, vagy edzés napokon reggel? Volna esetleg más tippetek, amivel tudnék még faragni a testzsírszázalékomon?
Előre is köszönöm a választ!
Üdv,
Zoli (Fehér Zoltán )
Szia! Én úgy csinálnám, hogy az egyik pihenő, a másik edzés napon lenne, hogy hetente legalább két-három teljes nap legyen a pihenésre. Főképp nem megterhelő edzésnapra raknám be, pl. váll-csuklya napra...hopp, amúgy remélem elírás, de nem edzel lábra?! A futás édes kevés egy láb edzésre, mert egy idő után már nem tudom úgy növelni a terhelést, hogy az terhelje az izomzatot, mint a súlyzós edzés... A testzsír százalék lefaragása igazából főképp az étrenden múlik (ch csökkentése, ha megáll a súlyod, plusz kardió...) esetleg edzés előtt egy zsírégető vagy energizáló, hogy még intenzívebben menjen a dolog...nem írtad hány kiló vagy, így a makrók sajnos nem mondanak sokat, bár az arányok jónak tűnnek...