Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
MOST 10.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Most megfordul a világ... a kézállás technikája: az első lépések!

Tanuld meg a kézállást! 1. rész

Az edzés világában bekövetkezett szemléletváltásnak köszönhetően egyre népszerűbbek a saját testsúllyal végzett gyakorlatok – aminek nemcsak mi örülünk… hanem számos olvasónk jelezte, hogy kifejezetten ezt a típusú edzést preferálja! Sőt, hát egyre többször találkozunk már személyesen is a konditermekben és a szabadban egyaránt húzódzkodó-tolódzkodó alakokkal (talán engem is láttok majd, ahogy próbálom tartani az L-sitet a margitszigeti biciklitárolókon). Tehát emiatt úgy gondoljuk, ideje jobban teret engedni ennek a területnek, így a mostani téma a mai napig nagyon sokszor csodált kézállás lesz!

kézállás, kézenállás, váll, váll gyakorlat, kézállás lépései, kézenállás kezdőknek, saját testsúlyos gyakorlatkézállás, kézenállás, váll, váll gyakorlat, kézállás lépései, kézenállás kezdőknek, saját testsúlyos gyakorlatAz első és legfontosabb szabály, hogy a gyakorlat neve magyarul kézállás és nem kézen állás! Gimnasztika tantárgyból ez bukta, szóval jegyezd meg jól.

A kézállást a saját testsúllyal edzők igen komolyan veszik. Annyira, hogy például CrossFit hivatalos oldalának ajánlásai közt a gymnastics-os napra van olyan WOD, hogy "Gyakorold a kézállást 30 percig". Miért pont a kézállás? Mégis mivel tudhat többet, mint egy "mezei" fej fölé nyomás?

A kézállás gyakorlásának előnyei

Ha az alsótestnek is vannak proprioceptív gyakorlatai az állás-stabilitás javítására, akkor biztosra vehetjük, hogy kell lennie a felsőtestnek is. Nos, jól sejted… a kézállás lesz itt az egyik legjobb! A váll anatómiai okokból egy roppant instabil képződmény: a nagyfokú mozgásterjedelemnek az ára az, hogy roppant sérülékeny. A bokasérüléses cikknél már írtuk, hogy az ízületi szalagokat erősíteni nem igazán lehetséges, ellenben az ideg-izom koordinációt jelentősen képesek vagyunk javítani. Ez a vállnál sincs természetesen másképpen: a kézállás egy remek gyakorlat arra, hogy sérülésállóbbá tegyük a vállakat - bármilyen más súlyzóval végzett fej fölé nyomást remekül kiegészítve ezzel.

Másik hatalmas előnye - szemben a fekvőtámasszal - hogy itt a teljes testsúlyod mozgatod. Ha láttál már torna közvetítést, akkor nyilván feltűnt a sportolók kókuszdiónyi válla és brutális tricepsze. A kézállásban végzett fekvőtámasz - ami a következő lépés lehet miután meg vagy képes állni kézállásban - igencsak kemény erő és tömegnövelő gyakorlat lehet.

kézállás, kézenállás, váll, váll gyakorlat, kézállás lépései, kézenállás kezdőknek, saját testsúlyos gyakorlat

Az első lépés: "a lovacskázás"

Álljunk körülbelül váll széles terpeszben, a kezünket magunk előtt nyitott tenyérrel támasszuk le a talajon, amihez nyilván előre is kell hajolni törzsből. Kicsit az egész emlékeztet arra, mint amikor állásból próbálunk nyújtani úgy, hogy a lábujjainkhoz hajlítunk előre.

Hogy miért hívjuk "lovacskázásnak"? Na, arra hamar rájössz: gyereknél, amikor tanítjuk a kézállást,  azt próbáljuk magyarázni olyan a mozdulat, mint amikor a kiscsikó hátra rúg páros lábbal. Itt az a cél, hogy a lábak elhagyják a talajt - és egy pillanatra kéztámasz legyen az egyetlen érintkezési pont a talajjal. Ez mindenkinek még sima ügy, nem? Tessék gyakorolni, rúgdosni, szokni a helyzetet… mert a  folytatásban megismerkedünk a további lépéseivel a kézállás tanulási folyamatának!

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Kreatív edzéstippek otthonra - plusz terheléssel!

A következő edzéstervet egy nagyobb utazótáska segítségével roppant hatékonyan elvégezheted – ráadásul a belepakolt motyó segítségével a terhelést is változtathatod!

Saját testsúlyos edzés a gyakorlatban: így növeld a terhelést!

Az edzésterv átböngészése után már Te is jó pár ötlettel gazdagodva képes leszel arra, hogy saját ízlésedre, fizikai kapacitásodra, céljaidra variálhatsz mindent!

Súlyzómentes "diétán"

Lássuk a mi minimál stílusú saját testsúlyos edzésünket a következő egy hónapra!

Ezt ki kell próbálnod! Módosított saját testsúlyos gyakorlatok – haladóknak!

NEMCSAK a saját testsúlyos gyakorlatok rajongói kaphatnak kedvet ezekhez a gyakorlatokhoz - mert lefogadjuk, hogy a "gépen nevelkedett" embertársakat is megizzasztják az alábbi kis feladatok!

Pike push-up

Mutatunk egy olyan gyakorlatot, mely remek módja a felsőtest erősítésének - és mint minden saját testsúlyos manőver esetén, így itt sem kell eszköz – ergó edzőtermi határokon kívül is elvégezheted! Hát nem nagyszerű?

Természetellenes mozdulatok a konditeremből!

... avagy most kiderül, hogy miért nem jó az, ha a tárcsa a lábfej alatt van a merev lábas felhúzás során!

Most megfordul a világ: a kézállás technikája: A teljes kézállás felépítése

Számos módszer létezik a kézállás felépítésére, az általunk bemutatott verzió azért lett kiválasztva, mert úgy találtuk, hogy az átlag ember számára az alábbi gyakorlatokkal juthatunk el a célig: a szabad felületen végzett kézállásig!

Bízhatunk-e a testünk puszta erejében?

A saját testsúlyos gyakorlatok vajon tényleg hatékonyak izom és erőnövelésre? Talán igen... ha megfelelő módszerekkel és ismeretekkel állsz neki!

Ghetto Street Workout – Saját testsúlyos edzés, új formában!

Egy igazán különleges edzésforma: szinte bárhol elvégezhető, a gyakorlatok száma szinte végtelen, vagyis csak a fantáziád szabhat határt!

Calisthenics

Mivel napjainkban a saját testsúlyos edzés a reneszánszát éli, emiatt itt az ideje, hogy kicsit mi is foglalkozzunk vele.