Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Man maker

Egy igazán embert próbáló gyakorlat az év elejére

Az előzőekben összeismerkedtünk a négyütemű fekvőtámasz némiképp továbbfejlesztett változatával. Ha valaki nem érezte volna a gyakorlatot igazán kényeztetőnek, akkor kapjunk fel két súlyzót és jöhet a következő menet. És hogy senkiben ne maradjon hiányérzet, a következő gyakorlatban tulajdonképpen a test összes nagyobb izomcsoportja reflektorfényben tündökölhet: comb, fenék, has, hát, váll. Mi kell még?

Íme a "Man maker" gyakorlat

Érdemes elsőként videón összeismerkedni a gyakorlattal, úgy talán jobban összeáll a kép. De hogy írásos emlékek is maradjanak, íme az összefoglaló.

A gyakorlat menete:

  1. A kezdéshez kapjunk fel a gyakorlat kivitelezésére alkalmas súlyzót mind a két kezünkbe (Lehet kettlebellt, vagy a ritkán fellelhető szögletes "hexa" alakú súlyzó is használni. A lényeg, hogy legyen egy stabil felülete, aztán haladóbbaknak lehet kísérletezni gördülékenyebb megoldásokkal is.)
  2. Szélesebb terpeszállásból hátraugrunk fekvőtámasztartásba.
  3. A súlyokon támaszkodva lenyomunk egy fekvőtámaszt. Mondanom sem kell, hogy ugye a törzs és a láb egyvonalban marad végig.
  4. Miután letudtuk a fekvőtámaszt, a jobb oldalra végezzünk egy egykezes evezést. Akkor leszel megdicsérve, ha a testeddel minél kevésbé mozgolódsz: vagyis a csípő, és a vállak mindig lefelé nézzenek, a könyökünk pedig a törzs mellett mozog szorosan.
  5. Ha végeztél, jöhet egy újabb fekvőtámasz - úgy is ő a főszereplőnk.
  6. Ha megvagyunk, akkor lehet örülni, mert van egy másik oldalunk is: bal oldalon is elvégezzük az egykezes evezést és fekvőtámaszt.
  7. Ha megvolnánk, akkor nem esünk össze, hanem előrepattanunk guggoló pozícióba, és a súlyokat a vállunkhoz kapjuk.
  8. Záró mozzanatként egy láblökéses nyomással a fejünk fölé emeljük a súlyzókat.

Ennyi, lehet memorizálni és gyakorolni. A végén, ha nem haláloztunk el, akkor lehet előröl kezdeni a kört. Próbálj edzésről edzésre mindig eggyel többet megcsinálni. Természetesen a szabályos végrehajtás itt is mindenek előtt a legfontosabb.

És akkor, íme a videó:

Nem mondom, hogy egyből pofon egyszerű a gyakorlat, ezért íme három ok, amiért mégis vegyük rá habtestünket a gyakorlat kivitelezésére:

  1. A leírásból nyílván kiderült, hogy a teljes testet megdolgoztató igencsak inger gazdag gyakorlatról van szó. Ha felboncoljuk a mozdulatsort, akkor láthatjuk, hogy a felhúzás, guggolás, felvétel, nyomás mozdulatát is mind belesűrítettük.
  2. Alkalmazhatósága széleskörű. Kitűnő erő-állóképesség gyakorlat, és mivel nagy izomcsoportokat vannak munkába fogva - így a testzsír százalék csökkentését is célba vehetjük vele. Tehát lányok, irány betanulni a mozdulatokat.
  3. Az állóképességen kívül, a mozgáskoordináció, egyensúlyérzék, is fejleszthető, melyek ugye valamennyi sportban megkerülhetetlen elemek.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kérdések, Vélemények

Nagyon ott van :D

Ferenc Sándor Tallósi | 2013-10-24 17:09:03

Már attól, hogy ezt elolvastam, izomlázam van :D :D

Nella Nagy | 2014-06-05 14:45:34

Kapcsolódó cikkek
Végső játszma: gyakorlatok a maximális zsírpusztításhoz!

Aki szálkásodni akar, az most súlyzózás után (még) nem a proteinért robog, hanem előtte végigtol egy tisztességes, izzasztó, anyagcserét (és gyomortartalmat) felkavaró 5-10 perces végjátékot. Ebben a részben megmutatjuk, hogy is fest ez a gyakorlatban!

Négyütemű fekvőtámasz és barátai

A négyütemű fekvőtámasz talán már lejárt móka, ugyanakkor most megismerkedhetünk a nehezített, sokkalta szívatósabb négyütemű-családi körével... igazi jellemformáló gyakorlatsorok várnak Rátok!

Inger-gazdag(abb) kardió edzés!

"Felejtsd el a futást! Végezz változatos kardió edzéseket úgy, hogy szinte egy métert sem kell megtenned, sőt a kardió gépparkot és az aerobik órák gyönyöreit is elkerülheted!"

Edzésterv a szexi, vékony, feszes formákért!

Ha távol áll tőled a vasak világa, akkor is nyújtunk Neked alternatív formulákat, mellyel kialakíthatod vékony, szexi fizikumot.

Egy kör nem kör! Egy embert próbáló köredzés!

Alkalmazhatósága széleskörű, akár otthon is nekiveselkedhetsz a megfelelő terhelések birtokában. Kitűnő erő-állóképesség gyakorlat, de a testzsír százalék csökkentését is célba vehetjük vele.

Utolsó esély a kardió edzésnek!

A kardió szívás. De szerencsére manapság újabb ötletes edzéstrendek jelentek meg, amikkel most már egész baráti viszonyban át lehet vészelni a kardió napokat.

Köredzés - alapismeretek

A köredzés bizony remek dolog: megállja a helyét, bármi is legyen a célod: akár szálkásítás, akár erő és állóképesség fejlesztés...vagy csak ha már a tököd tele van és szeretnéd valami újdonsággal feldobni a befásult edzésnapokat.

Gyorstalpaló teljesítménytúrázóknak

Bizony ám. Az edzőtermen kívül is van élet. Futhatunk, úszhatunk, kúszhatunk, mászhatunk, de akár teljesítménytúrázás élményeivel is gazdagodhatunk. A kérdés csak az, hogy vajon elég felkészültek vagyunk rá?