Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Így eddz együtt a haveroddal-barátnőddel! Páros edzős-tippek!

A magas intenzitású kardió edzés "tesó kódexe”...

Együtt edzeni valakivel nemcsak motiváló, de egészen új színt tud vinni az esetleg kicsit már-már monotonná vált rutinodba. Nem hiába vannak, akik előszeretettel járnak csoportos órákra, hiszen sokaknak ez tolja ki a határait, ha látja, hogy mellette más is milyen keményen bírja a megterhelést. Számos esetben még a személyi edzésekre is szívesebben járnak párosával az emberek valami barátjukkal/barátnőjükkel. Mostani cikkünk egy kifejezetten ilyen "Bro”- edzés tippeket ír le. Milyen módon tudtok együtt dolgozni a cimboráddal-barátnőddel egy edzésen!

A félreértések elkerülése érdekében már az elején leszögezzük, hogy elsősorban nem arról lesz szó, hogy miképpen biztosítsd a társad a gyakorlatok során, hanem inkább hogyan rendezzetek egy játékos vetélkedést, egy házi bajnokságot!

Háromféle minta-edzést szeretnénk bemutatni:

30/30 intervallok 

Tökéletes alkalom neked és "bűntársadnak”. Egyaránt lehet teremben és szabadban, hiszen egyaránt meg tudjátok csinálni futva, vagy kerékpáron, vagy akár evezve is a szabadban. Teremeben hasonlóképpen bármelyik kardió gépen.

Előtte ajánlott azért egy 10-15 perces bemelegítő kocogás (vagy amit éppen csinálni fogtok). Azután próbáljatok meg teljesíteni egy újabb 15 percen át egy olyan intervallum alapú edzést, ahol 30 mp intenzív futást, 30 mp kocogás követ. Természetesen megegyezhettek távolságban is. A lényeg, hogy bármelyikőtöknél is lesz a stopper vagy időzítő, az mindig jól hallhatóan jelezze a társnak, mikor jön a váltás.

Lépcsőn sprintek

Szintén nagyon nagy móka amikor a cimboráddal kerestek egy szimpatikus lépcsőt (lehetőleg ahol azért kellően magasra kell mászni), és egy alapos bemelegítés után megrendezhetitek a kis házi bajnokságotokat a felfelé sprintekben.

Egy kis ötlet börze, hogyan is nézzenek ki a "versenyszámok”:
•    5 kör sima felfelé sprintek
•    2 kör minden második lépcsőfokot használva csak
•    2 kör szökdelés páros lábbal fel, minden  fokot használva
•    2 kör szökdelés csak jobb lábon
•    2 kör szökdelés csak bal lábon
•    1 kör: 20 guggolás, 10 fekvőtámasz, sprint fel, a lépcső tetején újra 10 guggolás és ezúttal 20 fekvőtámaszban karhajlítás 

A pihenőidők legyenek az edzettségi szinttől, és a lépcső hosszától  függően 30-90mp közt!

Saját testsúlyos köredzés - társsal:

Az összes fenti közül ebben toronymagasan a legnagyobb a buli faktor, mivel egymás segítségét, illetve testsúlyát fogjátok használni. Minden gyakorlatból próbálj meg 10 ismétlést végezni. Azoknál a gyakorlatoknál, ahol egymást használjátok ellenállásnak, ott értelem szerűen cserélni kell miután az egyikőtök végzett. Próbáljatok meg 2-3 kört végigcsinálni, a körök közt 2-3 perc szünettel:

•    Guggolás társsal: A cimbid a hátadra kapod (vagy rád csimpaszkodik), és őt használva ellenállásnak végzed az ismétléseket. Haladók megpróbálkozhatnak azzal, hogy egy lábas guggolást  csinálnak, miközben a társuk kinyújtott karjába kapaszkodnak. Ez utóbbi variáció tovább nehezíthető, ha egymás mellett álltok és úgy végzitek egyszerre a gyakorlatot, hogy egymás karjába kapaszkodtok.

•    Invertált evezés a társon: Az egyikőtök terpeszállásban megáll, és enyhén törzsdöntött helyzetben előre nyújtja a karját. A másik, mint egy normál rúdon (vagy gyűrűn, TRX-en, stb.) végzett invertált evezés során magát húzza oda a társhoz.

•    Kézállásban karhajlítás társsal: Hasonló a falnál végzett "handstand push-up"-hoz, annyi különbséggel, hogy a társad segíteni tud neked nem csak abban, hogy megtartsd magad, de akár segíthet kicsit húzni is a lábad, miközben te kitolod magad.

•    Négyütemű fekvőtámasz, míg a másik plankkel: A feladat a CF-szerelmeseinek ismerős, csak itt a burpeeket nem egy rúd, vagy egyéb eszköz mellett végezzük (azon átugrálva) hanem a társunkon, aki éppen addig tartja magát első hídtartásban aka. plankel... Egyszer az egyik oldalon végzünk egy burpeet, majd átugorva a társunkat a másikon.

•    Fekvőtámasz pacsizással: Egymással szemben elhelyezkedtek fekvőtámasz helyzetben, és minden egyes ismétlés után ahogyan a nevében szerepel nyomtok egy "high five”-ot. Természetesen váltott karral! 

•    Fordított hasprés erőltetett negatívokkal: A gyakorlat ismerős lehet a testnevelés órákról, legalábbis sokaknak az lehet. Az egyikőtök hanyatt fekszik, és a másik a fejénél áll. A fekvő ember megfogja a bokáját az álló embernek, hogy rögzítse magát, majd végez egy lábemelést a talajról (fordított hasprést). Az álló ember, amikor a társa lába mell magasságba és, erőteljesen visszalöki a talaj felé. A másiknak éppen emiatt lassítania kell a negatív szakaszt, megfognia izomból a másik által generált mozgási energiát.

Kellemes páros edzést kívánunk! Ha valakivel találkoztunk esetleg valami szabadtéri helyen, ahol éppen a fent leírtak valamelyikét csinálják, még az is lehet beállunk egy körre! :D

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
A legújabb edzőtermi tévhitek nyomában

Igyekszünk haladni a korral, és lesznek megint újabb, a "mostani trendekhez" igazított elméletek, amiket próbálunk megcáfolni. Lássuk manapság milyen mende-mondák vannak.

Mégis milyen személyi edzőt válassz?

Három alapvető kérdés, ami segít eldönteni, hogy jó edzőt választottál-e!

Edzőpartner casting! A tökéletes edzőpartner nyomában...

Lássuk, milyen lenne az optimális edzőpartner!

Egyszerű diéta súlyzókkal edző sportolóknak

Sokan írtok nekünk, hogy konkrét diétát szeretnétek olvasni tőlünk. A cél az volt, hogy minél egyszerűbben lekövethető, ha úgy tetszik minél primitívebb diétás táncsokkal és minta étrenddel lássunk el benneteket!

Amikor jól jön a segítő kéz: edzőpartner "használati útmutató"

Nézzük át, hogy milyen gyakorlatoknál és intenzitásfokozó manővereknél kérjük a társ segítségét - illetve melyek azok a feladatok, ahol jobb, ha inkább senki nem lábatlankodik körülöttünk.

Hogyan válasszunk edzőtermet?

Milyen az amikor valaki életében nem volt még teremben? Mit illik? Mit vigyen magával? Most összeszedtük nektek a sok "hogyan" és "mit"-re a válaszokat.