Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Hogyan gyarapodjunk ektomorf testalkattal?

Az ÚJ ektomorf stratégia! 1. rész

Az az igazság, hogy a legtöbb klasszikus bodybuilding - tömegnövelő edzésprogram nem működik jól az ektomorf srácoknál. Ha Te is hasonló genetikai csomagot nyertél az élettől, akkor bizony ha tetszik, ha nem, Téged más irányok fognak célba vinni.

Kövesd végig az alábbi cikk sorozatot, és többet nem fogod azt a kérdést hallani, hogy "Hé haver, gyúrnod kéne…", hanem csak azt: "Haver, Te gyúrni jársz?!".

ektomorf, hardgainer, testalkat, ektomorf alkat, ektomorf edzésterv, hardgainer edzésterv, tömegnövelés, nehezen hízó

Hardgainer vagy ektomorf?
Amikor azt a kifejezést használjuk, hogy hardgainer (nehezen gyarapodó), akkor egyből az ektomorf kifejezéssel hozzuk egy kalap alá, pedig a két fogalom nem feltétlenül jelenti ugyanazt a dolgot. Mindjárt megérted, mire gondolok!

Hardgainer egy manapság felkapott és durván túlhasznált fogalom – amit előszeretettel használ a média, vagy épp azon srácok többsége, akik rendületlenül követnek valami kézhez kapott a testépítés-kisokost, viszont mégsem tudnak magukra komolyabb tömeget felpakolni. Pedig lehet, hogy csak nem edzenek vagy nem étkeznek megfelelően – és feltételezhetően a fejlődés ezért marad el. Ettől eltérően az ektomorf egy valósabb fogalom, hiszen szemmel látható – vagy akár kézzel fogható – testi jegyekben is megmutatkozik a dolog.

Melyek a tipikus ektomorf jellemzők?
• Hosszú végtagok
• Lapos mellkas
• Keskeny vállak
• Magas, csapott homlok
• Vékony csontozat
• Keskeny csípő
• Magas, vékony testlakat
• Gyors anyagcsere: emiatt nagyon kevés testzsírral, ugyanakkor kevés izomzattal is rendelkezik.

ektomorf, hardgainer, testalkat, ektomorf alkat, ektomorf edzésterv, hardgainer edzésterv, tömegnövelés, nehezen hízó

Ha magadra ismertél, akkor abba ne hagyd az olvasást!

A TIPIKUS ektomorf stratégia…
Szerintem ha egyszer rágugliztál a testalkatod és az izomfejlesztés barátságtalan viszonyára, akkor a következő alap-irányelveket nyomták eléd:
Edzéstervként valamely klasszikus osztott edzésprogram, a bűvös 8 12-es ismétlési tartományokkal, és minimális kardióval. Az étkezés terén nincs semmi komoly koncepció, csak elég a "zabálj, amennyit bírsz program" követése. Emellett persze tömegnövelő kell mindenek felett… Lehetőleg minél nagyobb szénhidráttartalommal.

ektomorf, hardgainer, testalkat, ektomorf alkat, ektomorf edzésterv, hardgainer edzésterv, tömegnövelés, nehezen hízó

Az ÚJ ektomorf stratégia!
Nos, a fenti dolgokkal nem feltétlenül értek egyet, sőt hatalmas hiányosságok is vannak, melyekről sosem esik szó, ha az ektomorf izomtömeg növelés előkerül.

Íme a mi ektomorf stratégia irányelveink:
1. Gondolkodj az intenzitásban és ne a volumenben!
2. Maradj meg az alapgyakorlatoknál. Ne akarj lépten - nyomon izolálni, formálni, ha még nincs mit!
3. És most jön a lényeg. Tudatában vagyunk a testi adottságainknak, és ennek tükrében a gyakorlat végrehajtási formáját is úgy kell meghatározni, hogy az maximálisan támogassa a fejlődésünket. Például a hosszú végtagok, keskeny, gyenge vállöv és a magas termet miatt némiképp módosítani kell az alapgyakorlatok kivitelezésén, hogy a célzott izomterület valóban megkapja azt a stimulációt, amire úgy vágyakozik.

Sokszor az ektomorfok fejlődése azért nem sikeres, mert a testi felépítésük miatt a gyakorlatoknál nem a fő izom nyeri el a terhelés jó részét. Na hopp! Erre talán nem is gondoltál, ugye?

Nincs mese, fel kell ismerni a testalkatunk hibáit, és megoldásokat keresni. A következő cikkben bővebben kifejtjük az említett három pontot… mert a jelszó: a genetikai nem lehet kifogás! És innentől nem is lesz!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kérdések, Vélemények

Kondiparkba is vannak ilyen jo gyakorlatok vagy maradnom kene a konditeremnél?

Máté | 2017-01-15 19:02:16

Kapcsolódó cikkek
Általános tömegnövelő edzésterv

Azzal az ötlettel álltunk elő, hogy ebben az évben egy egész éves edzéstervet kaptok tőlünk! Bizony minden hónapban kaptok egy új ciklust, amit teljesíteni kell! Íme az első edzésterv!

Az új ektomorf stratégia: a felsőtest edzése

Sorra vesszük, hogy az ektomorf testalkatúaknak milyen problémák miatt nem tudják a felsőtestüket hatékonyan fejleszteni - majd természetesen megnézünk jó pár megoldási javaslatot is!

Az új ektomorf stratégia: az alsótest edzése!

Nézzük, hogy miképp tudjuk átírni az edzéstervet, illetve módosítani a gyakorlatokat, hogy az leginkább a vékony, magas testalkatunkra legyen szabva!

Hogyan gyarapodjunk ektomorf testalkattal?

Kövesd végig az alábbi cikk sorozatot, és többet nem fogod azt a kérdést hallani, hogy "Hé haver, gyúrnod kéne…", hanem csak azt: "Haver, Te gyúrni jársz?!".

Virtuális guggolás szeminárium

Most alaposan kivesézzük és megtanítjuk Neked is a kellő technikát, csak hogy Te is átélhesd a guggolás örömeit.

Tömegnövelőt, tömegnövelőt... de mégis melyiket?

A gyártók marketingszövege mindig kecsegtető, kezdőknek gyors tömegnövelést ígérnek, de most megtanulunk a sorok (jelen esetben az összetevő lista) mögé látni – hogy mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő tömegnövelőt! Vásárlási kisokos a megfelelő tömegnövelő kiválasztásához!

Hardgainerek és a kardió

A kérdés, amit most körbejárunk az, hogy a kardió tevékenység szükséges-e a nehezen gyarapodók - ha úgy testszik az angol kifejezéssel élve hardgainerek - számára?

A húzódzkodás a felsőtest guggolása! Te is kellő tiszteletben tartod?

Két komoly hiba van, amit a húzódzkodás során a legtöbben elkövethetünk. Lefogadom, hogy Te is. Ha érdekel mi az, akkor kttint a cikkre!

Testépítő étkezés - racionálisan!

A műanyag dobozok és a háromóránkénti evés - ez az egyetlen járható út? Vajon tényleg ez lenne érvényes trend az átlagemberre, sportolóra, férfira, nőre, minden halandóra? Aligha...

Az izomépítés ára

Tömegnövelésnél nagyon fontos adat lehet, hogy önmagában mennyi energiára is van szüksége a szervezetünknek az izomszövetet építő folyamatokhoz. Nézzük meg, hogy mennyit együnk 1 kg izomért cserébe?

Többet nem fogod ellógni a lábedzést!

Olvasd el ezt a néhány sort, és változtasd meg Te is végre a hozzáállásod arról az átkozott láb-napról!

Miért nem tudok nagyra nőni? Lehetséges magyarázatok keresése - ezúttal a táplálkozásodban!

Talán az izomnövekedés hiányának problémája Nálad is a konyhádban - azaz a táplálkozásod maga katasztrofális valóságában gyökeredzik? Tedd fel magadnak a kérdéseket, és megtudhatod!

Miért nem tudok nagyra nőni? Az izomtöveg növelés (majdnem) 10 parancsolata

Az izomtömeg növelése nem mindenkinek olyan egyszerű folyamat. Jöjjön néhány kérdés, amit tegyél fel magadnak, még mielőtt végleg elkönyvelnéd a testedet egy genetikai kudarcnak.

Tömegnövelő étrend - "Zabálj ahogy csak bírsz."

Azonban az olvasóink tetemes hányada vékonyka, ektomorf férfi, aki vastagodni szeretne bármi áron! Nekik egy jó hír, hogy alább olvashatják az első "zabálj ahogy csak bírsz" jellegű írásunkat, a maximális tömegnövelésről.