Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
MOST 10.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Ha beüt a pénzhiány: válságmegoldás fehérjebevitelre

Lehet-e a fehérjén spórolni?

Íme néhány lehetőség, melyek roppant pénztárcabarát módon megadják azt a fehérjemennyiséget, amire a tested is éhezik.

testépítő étrend, fehérje, fehérje bevitel, komplettálás, vegetáriánus, olcsó tömegnövelő étrend, testépítés olcsón, olcsó tömegnövelő, spórolástestépítő étrend, fehérje, fehérje bevitel, komplettálás, vegetáriánus, olcsó tömegnövelő étrend, testépítés olcsón, olcsó tömegnövelő, spórolásA testépítő étkezésben mindig a fehérjebevitel, illetve annak költsége szokott gondot okozni. Nézzük meg, hogy miképp tudjuk olcsón, olcsóbban, még olcsóbban bevinni a testünk számára áhítottan vágyott tápanyagot, a proteint!

A hús alapú protein források

Bárhogy is nézzük, a csirkemell még mindig relatív olcsó megoldás, hiszen magas fehérje és alacsony zsírtartalmával a legjobb választás bármely diétában. A helyi piacon vagy a szupermarketek akcióit figyelve olcsóbban is beszerezhetjük, illetve rendszeres nagyüzemi bevásárlásnál privát kedvezményeket is ki lehet sajtolni egyes helyeken. Ha megnézed a felvágottak, virslik, egyéb készételek kilós mennyiségei jóval drágábbak... a minőségről nem is beszélve, hiszen húst is csak nyomokban tartalmaznak. Ha nem diétázol, akkor néha más húsfélét is beiktathatsz (csirkecomb, pulykacomb, sertéskaraj meg egyéb disznóságok…).

Akinek van olyan szerencsés lehetősége, hogy olcsóbban szerzi be a tojást, vagy rendseresen küld neki a mama… annak szintén meg van oldva a fehérje probléma.

A túró, mint protein forrás

Minden 'gyúrós' jó barátja, a tehéntúró! Ha nem csak ész nélkül kapkodod le a polcról, akkor találhatsz olyanokat is, melyek kifejezetten alacsony zsírtartalommal rendelkeznek. Sőt, némi kutatómunkával, és az akciós újságok ádáz figyelésével olcsó, és jó minőségű fehérjeforráshoz juthatsz. A túrót pedig nem lehet megunni: csinálhatsz belőle fasírtot (akár a csirkehús mennyiségét feltuningolva), rámorzsolhatod a rizsre, rántottába, rákenheted pufirizsre, de édességnek is kiváló – egy kis proteinnel vagy kakaóval és édesítővel elkeverve.

testépítő étrend, fehérje, fehérje bevitel, komplettálás, vegetáriánus, olcsó tömegnövelő étrend, testépítés olcsón, olcsó tömegnövelő, spórolás

Az 'üldözött' szekció: a növényi fehérjék kérdése

Mint tudjuk a növényi fehérjéket mindenki előszeretettel toloncolja ki az étrendjéből, mert nem teljes fehérje források, azaz nem tartalmazzák az összes esszenciális aminosavat.

Ha valóban nagyon pénzszűkében vagy, akkor a helyzet remélhetőleges orvoslásáig vesd be a vegák kedvenc módszerét, a komplettálást! Ennek az az alapja, hogy a különböző növények különböző mennyiségben tartalmazzák az egyes aminosavakat, így ha megfelelően válogatjuk össze őket, akkor komplett fehérjét nyerhetünk. Ergó, az ételek megfelelő párba állításával, máris javíthatsz a növényi fehérjék aminosav összetételén.

testépítő étrend, fehérje, fehérje bevitel, komplettálás, vegetáriánus, olcsó tömegnövelő étrend, testépítés olcsón, olcsó tömegnövelő, spórolás

A legtöbb növényi fehérjét a hüvelyesek (szója, bab, borsó, lencse), olajos magvak (mogyoró, dió, mandula, lenmag, mák) és gabonafélék (búza, rozs, kukorica, rizs, zab, hajdina) tartalmazzák, így elsősoron rájuk kell alapozni.

Teljes értékű fehérjét nyerünk, ha valmelyik hüvelyeshez gabonafélét vagy olajos magvakat eszünk. Például egy jó csapat: szójafehérje és zabpehely, szójafehérje és mogyoró, rizs és bab, rizs és borsó (rizibizi:)), lencse és kukorica, borsó és kukorica, stb. Ha ezeket valamilyen formában együtt lenyeled, máris többet tettél!

testépítő étrend, fehérje, fehérje bevitel, komplettálás, vegetáriánus, olcsó tömegnövelő étrend, testépítés olcsón, olcsó tömegnövelő, spórolás

A táplálékkiegészítőkkel is tudsz spórolni, például csak a legfontosabbakat veszed (vitamin, fehérje)… no és persze most nem fürdesz a proteinporban, hanem akkor használod amikor kell. Edzés után tejsavó, de nem profi szinten teljesen igaz az, hogy bármilyen kevert-növényi fehérje is jobb, mint a semmi!

12.880 Ft-23%9.980 Ft
9.380 Ft-tól-5%8.880 Ft-tól
14.980 Ft-tól-7%13.980 Ft-tól
17.880 Ft-tól-22%13.980 Ft-tól
17.880 Ft-tól-22%13.980 Ft-tól

Szintén olcsóbban jöhetsz ki, ha Te magad vegyészkeded ki a tömegnövelődet fehérjéből és dextrózból! Bár csábítóan olcsóbbak a 15%-os tömegnövelők, de azoknak jórészük csak szénhidrát – vagyis pont a drága fehérjét spórolják ki, melynek bevitele gondot szokott okozni.

Ha van további ötleted - és miért ne lenne? :) - akkor oszd meg velünk a kommentbe!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kérdések, Vélemények

Ha 6-ot húzol bicepszre , akkor szar kaját érzékel a test, 8-nál már a jót. Xd ennel nagyobb faszságot nehéz lett volna mondani:D!

Zoltán Blaskó | 2014-07-06 19:13:03

Sokfélét olvastunk már az alapanyagokról.Mi a helyzet a gombákkal.Ők nem a barátaink.Én személy szerint imádom minden formában.

Katona Gábor | 2015-03-31 18:01:52

"akkor oszd meg velünk a kommentbe!" helyett: "akkor oszd meg velünk a kommentbeN!"

2017-02-23 01:47:20

Kapcsolódó cikkek
Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!

Élet a zabpelyhes rántottán túl

Most szeretném megmutatni Nektek azt a pár ötletes tojásos – receptemet, amivel kicsit túlléphetünk a megszokott kolbásszal… izé… zabpehellyel tarkított testépítős tojásrántottán!

A tökéletes proteines süti nyomában: melyik proteintől lesz a legjobb a recept?

Aki proteines sütiket, palacsintákat gyárt(ana) a konyhában, annak kötelező cikk!

Alternatívák csirkemell helyett!

Mutatunk két olyan proteinben gazdag köret-tartozékot, amit ehetsz változatosságképp, netalántán húsundor esetén... vagy csak akkor, ha épp sehol sem akciós a csibemell. :)

Edd ezt rizs helyett! Top 5 FitBuilder kedvenc!

Most ellenszegülünk a csirke-rizs mantrával, és megmutatjuk, hogy opcionálisan milyen (kevésbé) ismert szénhidrátforrások állnak rendelkezésünkre!

Honnan a csudából szerezzen egy vega sportoló fehérjét?

Ha a vegák azon táborát erősíted, akik minden állati eredetű ételt elhagytak, akkor bizony joggal merülhet fel a kérdés: vajon van-e remény a számodra az izomépítés és a teljesítményfokozás hatékony mezejére lépni? És ha igen, mégis hogy?

Hogyan oldhatjuk meg praktikusan és fehérjedúsan a nyaralás alatti kosztot?

Tehát abban a reményben készült a cikk, hogy vannak köztettek is olyan elvetemültek, akik a nyaralás, esetleg rövid kirándulás alatt sem hajlandóak akármit magukba tömni, és szeretnék minőségi tápanyagokkal átvészelni az utazásokat.

Nemcsak a húsevőké a világ...

Megpróbálunk most azon embertársainkon segíteni, akik valamilyen oknál fogva felhagytak bizonyos állati eredetű ételek fogyasztásával... Ja, és persze nem utolsó soron izmot építeni, vagy épp fogyni is szeretnének.

A szójafehérje

A proteinporok piacán az állati eredetű készítmények mellett kitűnő alternatívát kínál egy növényi alapú szójafehérje. Nőknek, vegáknak, főképp diétánál remek és relatív olcsó választás!