Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Enni és fogyni?! Léteznek-e a negatív kalóriás ételek?

Valóban vannak olyan élelmiszerek, amiket ide sorolhatunk?

Ha rendszeres olvasója vagy a fitnesz portáloknak és a diétákkal foglalkozó cikkeknek, akkor biztosan hallottál már a "negatív kalóriás” ételekről. Ezek azok azok a bizonyos élelmiszerek, amelyek nagyon alacsony kalóriát tartalmaznak, ugyanakkor a megemésztésükhöz több energia kell. Emiatt kvázi kalória deficit keletkezik, amikor ezeket esszük. Mik a tények? Léteznek valóban ilyen élelmiszerek, amelyek negatív kalóriát tartalmaznak?

Minden diétázó álma az volna, ha lennének olyan élelmiszerek, amikkel ellensúlyozni tudjuk a többi egyébbel bevitt energiamennyiséget. Nagyon sok helyen hallani is ezekről, hogy mennyire működnek. Ide szokták sorolni a grapefruitot, és néha még a paradicsomot is... A valóságban eléggé kevés bizonyíték van arra vonatkozóan, hogy ez a negatív kalória jelenség valóban működne.

Az élelmiszerek emésztéséhez valóban szükséges energia, és az is igaz, hogy egyes élelmiszereknek több. Élettani szempontból azonban még így is elég valószínűtlen, hogy valaminek a megemésztése 100%-ot meghaladó legyen. A valóságban olyan 3-30% közt mozog általában az a veszteség, amit egy étel megemésztéséhez elhasználunk.

Honnan ered akkor ez a legenda a negatív kalóriáról? Az oka, hogy ez elterjedt valószínűleg annak a ténynek a kifordítása, hogy van számos olyan biológialiag aktív anyag, amely megemeli a testhőmérsékletet, ezáltal az anyagcserét is. Éppen úgy működik a dolog, ahogyan azt a hasonló elven alapuló zsírégetők esetében tapasztalhattuk. Valóban a grépfrútban vannak ilyen vegyületek, ahogyan az ananászban és a paradicsomban is.

Tehát azok az élelmiszerek, amiket jellemzően negatív kalóriásnak titulálnak, azok valójában inkább zsírégető hatásúak.

Az is igaz, hogy vannak olyan élelmiszerek (számos salátaféle) amelyek többségében vizet tartalmaznak, és nagyon minimális a kalória értékük. Azonban ezek sem igaz, hogy több kalóriát használnánk el a megemésztésükre, mint arra fordítanánk, hogy megemésszük.

Összegezve tehát nincsen olyan étel jelen állás szerint, ami negatív kalória tartalmú lenne. Ellenben vannak olyanok, amelyek alacsony kalóriatartalma mellett még zsírégető hatású is. Ennek következtében valóban lesz egyszerre egy anyagcsere serkentő hatás (minimális kalóriabevitel) mellett, és ez egyenes út a zsírégetéshez.

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Kalóriamentes finomságok?! Igen!

Mit szólnál egy olyan világhoz, ahol nemcsak diétás, hanem egyenesen kalóriacsökkentett a gyümiszósz, a mogyoróvaj vagy a ketchup? Talán ez most már nem is csak egy lehetetlen álom…

5 villámgyors reggeli - és csak 300 kalória!

Az alábbiakban pár gyorsan elkészíthető, 300 kalóriás kis reggeli nasikat ajánlok – melyet nem nagy idő belapátolni, viszont magas fehérje és rosttartalmával megadják a kellő teltségérzetet a következő normális kosztig!

1500 kalóriás diétás étrend

Bár egy konkrét étrendet személyre szabni mindig nehezebb, mégis sokan vannak, akiknek nincs idejük, kedvük kimatekozni a számukra ideális heti menüt, és inkább követnének egy alapprogramot! A következő cikkekben Nekik segítünk! Az első az egyik legnépszerűbb: 1500 kalóriás napi étrend.

8 kalória-csökkentő tipp a diétás étrendhez!

Olykor csak tényleg apróságokon múlik az, hogy tetemes kalóriától kíméljük meg magunkat. Tudom, van, amikor tényleg áldozatot kell hoznunk, és el kell engednünk a nagyi sütötte békebeli fánkot… de vannak olyan apró trükkök, melyekkel észrevétlenül is le tudsz faragni egy picit a napi kalóriamennyiségedből!

Negatív kalóriák titka: minél többet eszünk, annál többet fogyunk?

Minél többet eszünk, annál többet fogyunk? Mielőtt kikerekedne a szemünk a boldogságtól, nézzünk is utána, mi is áll eme diéta-utópia hátterében.

Kalória vagy makrotápanyagok - mi az, ami számít...

Mi az, amit számoljunk? Kalóriatáblázattal rohangáljunk a zsebünkbe vagy a fehérje-szénhidrát-zsír hármassal bonyolítsuk életünket?