Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Egészségtudatosan válassz az élvezeti szerek közül!

Sokan kérdezik tőlünk, hogy nem akarnak megvonni maguktól minden élvezeti cikket, de ugyanakkor természetesen szeretnének - amennyire csak lehet - egészségtudatosan táplálkozni. Emiatt most igyekszünk összehasonlítani két olyan kategóriát, melyek a mindennapi életben előfordulnak. Lássuk mi az egészségesebb a kávé vagy a tea - illetve a sör vagy a bor!

Bor vagy sör?

A vörösbor, mint antioxidáns és "koleszterin szint optimalizáló kiegészítő" régen benne van a köztudatban, ahogyan az is, hogy a sör pedig vitamin tartalommal bíró, "szénhidrát tartalmú, izotóniás ital".

Mindkettő igaz, és valóban igaz az is, hogy a moderáltan alkoholt fogyasztók tovább élnek a kutatások szerint, mint a teljesen absztinensek - egészen addig a pontig természetesen, amikor az alkohol mennyiség, amit fogyasztanak akkora, hogy már inkább a sejtromboló hatása lesz a domináns... A vörös borra mondják, hogy csökkenti a vérrögök kialakulásának a veszélyét, és ezáltal az érelzáródást. Viszont ez nem csak a borra igaz, hanem minden alkohol tartalmú italra, mivel van egy vérhígító hatása az alkoholnak.

A vitamin tartalmat tekintve a borhoz képest a sör viszont egyértelműen jobb választás, a B3, B5 és B12, vitamin, valamint nyomelemek, mint a szelén, kalcium, vas, magnézium, cink, és kálium.

A kalória tartalomban, ha mennyiségileg nézzük, akkor a sör jobb, de ennek az oka az, hogy a bor literenként ugye több mint dupla alkohol tartalommal bír általában.

A bor viszont egyértelműen jobb abban, hogy a hormon rendszerre milyen hatással van. A bor ugyanis blokkolja az ösztrogén túltermelést, emellett a vércukor szintet befolyásoló hormonokra is hat - bár azt vita övezi, hogy pontosan milyen módon.

Tea vagy kávé?

A kávézásról és a koffeinről többször írtunk már, és megállapítottuk, hogy igencsak jótékony hatásai vannak. A legnagyobb felfedezés egyértelműen az volt, hogy a napi 2-3 csészével fogyasztóknál szignifikánsabban kevesebb a rákos megbetegedés, és a 2-es típusú cukorbetegség. Ezeket a kísérleteket 10-15 éven keresztül vizsgálták egy több mint tízezer fős minta által, szóval elég hihetőnek hat.

Ugyanakkor zsírégető hatású, és az is bebizonyítást nyert, hogy nem okoz magas vérnyomást a rendszeres kávé fogyasztás!

A teák közül a leghíresebb antioxidáns és zsírégetőt, a zöld teát választottuk. Ennek szintén daganatos megelőző hatása van a máj- és gyomor rákra.
A zöld teának egyébként van egy a szénhidrát anyagcserére gyakorolt hatása is, egész pontosan, hogy a szénhidrát felszívódást enyhén blokkolja. Mivel a zsírégető hatása bizonyított ezzel a szénhidrátokra gyakorolt hatásával együtt, a kávénál is hatékonyabb "fogyasztó" szerré teszi.

Ami viszont sokkal rosszabb, mint azt gondolnád:

•    A gyümölcslevek, amiket úgy hirdetnek, hogy mennyire jó vitamin források. Valójában többségében tele vannak hozzáadott cukorral, és Amerikában a táplálkozás tudósok most azért emelték fel a szavukat, hogy ne reklámozhassák gyerekeknek úgy, mint a tökéletes vitaminpótló szerek, mert a korán kialakuló 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának elsődleges okának tartják!

•    Az ízesített tejek (karamellás és csokoládés, egyéb…), amiket sokan amolyan edzés utáni shake gyanánt fogyasztanak. A gyakorlatban ezek tejet alig tartalmaznak, és a fehérje tartalmuk elenyésző. Ellenben ezek is tele vannak extra cukorral!

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Ehetsz egészségesen egy gyorsétteremben?

Bár a köztudatban az él, hogy ezek a helyek sportolói és diétás szempontból rosszabbak, mint a pokol, mégis most igyekszünk bemutatni, hogy milyen trükkökkel tarthatod többé-kevésbé be az diétádat, még egy ilyen "szörnyű helyen" is, mint a gyorséttermek!

Pontról-pontra az egészséges étrend felé

Igyekeztünk olyan kis tippeket összegyűjteni, amelyek segítségével apró lépésekben tudunk változtatni étrendünkön, és mégsem azt érezzük, hogy hirtelen átcsaptunk spártai szigorba!

Az alkohol hatása az edzésre

A másnaposság miatt ellógott edzésen túl más negatív hatása is van a péntek esti ivászatnak... többek között a tesztoszteron szinted is kárát láthatja!

Edzhetek-e magas vérnyomással?

Nézzük meg mit szabad és mit nem javasolt tenni a teremben magas vérnyomás esetén!

A só bevitel hatása az egészségre és a sportteljesítményre

A só fogyasztása mindig az egyik legvitásabb kérdés, amikor a táplálkozásról van szó, hiszen sokszor olvasni egymásnak ellentmondó állításokat. Nézzük meg az igazságot, vajon barát vagy ellenség a só?

Zöld tea

Egy összetevő, amit nem leng körbe számos negatív előítélet - viszont bárki számára elérhető, biztonságosan alkalmazható, és egészségmegőrző-, vagy épp javító hatásait már hosszú idők tapasztalata és kutatási eredményei erősítik.