Szeretem a hazám

Tippek az edzéshez / Calisthenics

0 tétel -  0 Ft.
Fitbuilder logo
Facebook logo
20.000 FT FELETT
INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@fitbuilder.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info
Termékek GYÁRTÓ SZERINT  |  Újdonságok  |  Legkedveltebbek

Calisthenics

Avagy egy divatos szó a saját testsúlyos gyakorlatokra.

Mivel napjainkban a saját testsúlyos edzés a reneszánszát éli, emiatt itt az ideje, hogy kicsit mi is foglalkozzunk vele. Számát nem tudom hány írást olvasni fórumokon, illetve mekkora (internetes szlenggel mondva "száj-karate") vita megy a súlyzós edzés és a saját testsúlyos tábor között. Emiatt vizsgáljuk meg közelebbről kicsit a témát!

A saját testsúlyos edzés a legősibb módja a teljesítmény növelésének. Lehetőséget ad arra, hogy nagyobb csoportokat bármilyen eszköz nélkül egyszerre mozgathassunk, emiatt is ez az alapja emberemlékezet óta a katonai kiképzésnek. Az ókori harcos népek kiképző programjának is része volt (mellesleg az ókori görögök annyira komolyan vették a testedzést, hogy a poliszok virágkorában több, mai kifejezéssel élve "edzéselmélettel" foglalkozó könyv is született), mert egyaránt alkalmas az erő az ügyesség, az állóképesség és a mozgáskoordináció fejlesztésére. Az, hogy ekkora divat lett a dolog ennek fő oka a crossfit mozgalom előtérbe kerülése, illetve, hogy kezdik felismerni végre az emberek, hogy a legszebb cél a testnevelésben és az edzésben az, amikor a saját testsúlyodat képes vagy mozgatni!

Továbbá segítette a folyamatot a Ruff Ryders nevű rap csapat (az USA-ból természetesen) által kiadott 2003-as DVD a Thug Workout - Fitness from the street amit magyarul szabad fordításban "Gengszter kondi - fitnesz az utcáról" lehetne értelmezni. Ugyanis a bandák között ugye halmozottan működik az alfa-hím dolog, tehát muszáj erősnek látszani. Ennek ellenére az ottani arcok mégsem a konditeremben töltik az idejüket, hanem parkokban a mászókán húzódzkodva, építési állványokon felülésezve érik el, hogy meglegyen a tekintélyük.

A második nagy löket viszont egyértelműen az ex-fegyenc Paul Wade könyve a Fegyencedzés volt, amelynek most jelent meg a folytatása. Ebben a volt elítélt a rácsok mögött töltött húsz év alatt tökéletesre csiszolt technikákat ismerteti. Ennek hatására lett igazán nagy trend a saját testsúlyos edzés. Mellékes tényként jegyezném meg, hogy volt emellett már korábban is jó néhány a témával foglalkozó könyv. Akit érdekel, annak ajánlom beszerzésre például nagy kedvencem, magyarul sajnos meg nem jelent Brooks Kublik által írt, és lefordítva mókás címet viselő Dinoszaurusz testsúlyos edzés (Dinosaur Bodyweight Training itt a dinó az izmok méretére utal természetesen), továbbá a tornász szakedző Christopher Sommer által publikált Építs egy tornászhoz hasonló testet (Building the Gymnastic Body). Mindkettő könyv remek olvasmány azok számára, akiket érdekel a saját testsúlyos edzés!

MÍTOSZOK A SAJÁT TESTSÚLYOS GYAKORLATOKRÓL!

  1. A saját testsúlyos gyakorlatokból akármennyit is végzel nem káros az ízületekre: Ha megnézel egy tornászt, akkor valóban olyan felépítése van, mint egy verseny előtti testépítőnek. Viszont bár azt állítják, hogy a saját súllyal végzett gyakorlatok nem nagyon tudnak olyan károkat okozni, mint egy súlyzós edzés, azért kérdezz meg olyat aki versenyszerűen tornázott, hogy mennyire vannak az ízületei tönkremenve. Nekem a vállsérülésem (részleges szakadás a rotátor köpenyben) akkor történt amikor leengedett gyűrűn próbáltam egykezes fekvőtámaszokat. Szóval nem veszélytelenek egyáltalán az ilyen gyakorlatok, ugyanúgy szükség van bemelegítésre és mértékletességre mint súlyzóknál!
  2. A saját testsúlyos gyakorlatoktól szikárabb leszel mint  a súlyzózástól: Igazából ez főleg táplálkozáson múlik. Saját testsúlyos gyakorlatok mellett is lehetsz elhízott, ha nem úgy eszel. Bár tény, hogy tele hassal lefeküdhetsz fekve nyomni, de mondjuk az egykezes fekvőtámasz tutira nehezebb lesz és emiatt a saját érdekedben nem eszel majd annyit. Viszont súlyzókkal is lehet úgy edzeni hogy szálkás legyél mint egy tengeri hal...
  3. A saját testsúlyos gyakorlatokkal nem lehet tömeget építeni: Röviden ez nem igaz! Bővebben itt is attól függ mit csinálsz és hogyan csinálod. Amiről korábban írtam a például kifejezetten alkalmas arra, hogy saját súlyos gyakorlatokkal tömeget építs.

Gil / FitBuilder TEAM

Ha van saját véleményed vagy tapasztalatod a saját testsúlyos edzésről, akkor ne hezitálj megosztani velünk!

Megnézek mindenkit
Ti mondtátok Összes vélemény
Nagyon jó hatású. Kényelmes. Kérdésem: Ammónium-aluminátot tartalmaz? NH4 (AlO2)? (Szerintem az ammónium túl gyenge bázis ehhez!
DE: a termékükön feltüntetett Ingr: 'Ammónium Alum. '
mit fed voltaképpen??? ()
A trainer válaszol Összes vélemény
Üdv!

Fejlődésem és teljesítményem megtorpanni látszik. szeretnék új erőt bevetni a támogatásban. Kaja és alap kiegészítők rendben vannak.(fehérje+vitaminok...) két termék között gondolkozok. GASPARI NUTRITION VIRIDEX XT
(120 tabletta) vagy BPI ANABOLIC ELITE
(60 kapszula)
Nem tudom, nem ismerem őket. Anadrolt és Triboostert próbáltam nem sok sikeredel . Kérném segítséged a dologban.
Előre is köszönöm!
Szia! Elég egyénfüggő, hogy kinek mi válik be... általában minden újdonság hatékonyan szokott hatni a stagnálásra. Nekem a két termék közül a Gaspari terméke szimpatikusabb, főképp azért mert több Gaspari terméket próbáltunk, és nem okoztak csalódást.
17.280Ft-tól - 42% 9.980 Ft-tól
9 óra | 34 perc | 52 mp
Kiváló termékek szuper árakon - ahogy azt már megszokhattad! Csak egy hétig! Az akciós árak 2014-09-30-tól 2014-10-06-ig, illetve a készlet erejéig érvényesek.