Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Banán: méltán az egyik legnépszerűbb gyúrós gyümölcs?!

Amiért mindenkinek érdemes volna fogyasztani…

Generációk óta a sportolók táskájában ott lapul egy-egy banán, mint legendásan hatékony szénhidrát forrás - illetve sok edző javasolja az alacsony magnézium szint okozta izomgörcsök ellen. Emellett azonban van számos olyan előnyös tulajdonsága is, amelyek kétséget kizáróan bizonyítottak már, azonban sokan mégsem hallottak róla. Lássuk, miért is ennyire népszerű ez a gyümölcs gyúrós körökben!

Elsőként lássuk mit is találunk egy átlagos (118 g) méretű banánban. Átlagosan találunk benne 24 g szénhidrátot, 1,3 g fehérjét, és 0,4 g zsírt. Továbbá ásványi anyagokat (kálium, magnézium, réz) és emellett vitaminokat,amelyek közül nagyobb mennyiségben B6-,C-vitamin.

Nézzük meg, mit "tud” ezen kívül:

•    A banán előnye, hogy a legtöbb gyümölccsel szemben a glikémiás indexe közepes (fajtától függően olyan 30-60 körül változik), azaz más gyümölcsökkel ellentétben nem emeli meg hirtelen és radikálisan a vércukor szintet. 

•    Segít az emésztésben, amit elsősorban a pektin tartalmának tulajdonítanak. A pektin segít a bélben természetesen élő baktériumoknak. Sőt egyes kutatások szerint a vastagbél rák ellen egyfajta védelmet nyújthat.

•    A benne lévő kálium segít a szívnek. A kálium tartalmú ételek fogyasztása segít csökkenteni a vérnyomást, továbbá azok akik rendszeresen fogyasztanak káliumban gazdag élelmiszereket azoknál a szívinfarktus esélye 1/3-a mind azoknál akik kevés káliumot fogyasztanak.

•    Tartalmaz továbbá antioxidánsokat, amelyek jótékony hatása számos területen jelentkezhet, többek közt az izomláz redukálásában is.

•    A banán segít a testsúly kontrollban, mert már kisebb mennyiségben is teltség érzetet okoz, ergo kevesebb kalória bevitel mellett is úgy érzed jóllaktál!

•    A fogyasztása valóban, bizonyítottan segít az izomgörcsökön és az izomlázat is redukálja! Ezt a hatását az ásványi anyag összetételével magyarázzák elsősorban - helyreállítja az elektrolit egyensúlyt, és ekképpen előzi meg az izomgörcsöket.

•    Segít az állóképességi sportolóknak mind edzés előtt, mind edzés után a szénhidrát raktárak feltöltésében. 

Összességében tehát valóban egy értékes tápanyag forrásról van szó. A banán fogyasztása továbbra is kifizetődő egyaránt amatőr és verseny sportolóknak. Tökéletes arra, hogy amikor nem volt időd enni rendesen, akkor csak elmajszolj egy banánt egy órával a megmérettetés előtt!

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
A banán, mint edzés előtti energiaforrás: jó vagy rossz?!

Vajon jó nasi-e edzés előtt a banán?

Ez a tuti: banános mogyorós protein fagyi – házi csoki darabokkal!

A fagyi világnapján mivel is dobhatnánk fel a kedvetek? Mondjuk egy minimális bűntudattal (se) járó, egészséges, adalékanyagoktól nem hemzsegő, hűsítő fagyi recepttel!

Banános protein gofri

Akár reggelire, akár elvitelre! Magas fehérje és minőségi szénhidráttartalmának köszönhetően tökéletes nasi edzések előtt vagy után! Banán-fanok előnyben! ;)

Vaníliás banánkenyér

Könnyen szállítható, kultúráltan és gyorsan megehető, ellenáll az időjárás viszontagságainak, és tökéletes tápértékű! Hát nem ez a legjobb recept a melózó, suliba járó sportolóknak?

Banános bonbon

A recept merészen egyszerű lesz: így az is bizonyíthat, akit kétbalkezes csemetének hittek drága felmenői. Ja, és az sem baj, ha Te vagy az épp megajándékozottad kissé édesszájú… potom árból jókora mennyiség elkészíthető!

Banános-diós gyúrós kenyér

Aki aktívan sportol az megengedheti a jó minőségű szénhidrátokban, egészséges zsírokban és persze elmaradhatatlan fehérjében gazdag finomságunkat.