Szeretem a hazám

Diéta / Akkor nézzük, hogy a számunkra fontos fehérje miben található meg.

0 tétel -  0 Ft.
Fitbuilder logo
Facebook logo
20.000 FT FELETT
INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@fitbuilder.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info
Termékek GYÁRTÓ SZERINT  |  Újdonságok  |  Legkedveltebbek

Akkor nézzük, hogy a számunkra fontos fehérje miben található meg.

Alapvető tudnivalók a legismertebb fehérjeforrásokról, és "nem" fehérjeforrásokról.

Most, hogy már minden szépet és hasznosat megtudtunk a fehérjékről, szedjük össze melyek azok az ételek, melyek magas fehérjetartalommal jeleskednek. Az étkezési szokásokat alapul véve nem túl sok fehérje nyerhető ki egy átlag magyar hűtőszekrényében található ételből. Ezért itt főképp olyan ételeket említenék, melyek kitűnő fehérjeforrásoknak számítanak, és amikből bátran lehet csemegézni a napi fehérjebevitelünk érdekében.

A legjobb fehérjeforrásaink felvonultatása előtt azonban ismerkedjünk meg gyorsan a biológiai érték fogalmával. A fehérjék biológiai értékét esszenciális aminosav tartalmuk és egymáshoz viszonyított arányuk határozza meg, és ez a mérőszám azt mutatja, hogy a megemésztett fehérje hány százaléka épül be szervezetünkbe. Az állati eredetű fehérjék rendelkeznek a legmagasabb biológiai értékekkel, és a növényi fehérjék csak utánuk jönnek, kissé lemaradva a sorban.

Állati eredetű fehérjék közül mind a csirke-, pulykamell jó barátunk, főképp diétázó embertársainknak, hiszen alacsony zsírtartalma miatt kedvezően hat a testösszetételre. Szintén számításba jöhet a marhahús, melynek a bélszín a legsoványabb része. A marhahúsról tudni illik, hogy kitűnő vasforrás és kreatin tartalma is jelentős - azonban számos kutató lobogtatja tanulmányait a megnövekedett vörös hús fogyasztásával összefüggésbe hozható egészségügyi problémák előfordulásával - de heti rendszerességgel beiktathatjuk az étrendünkbe. Szintén magas fehérjetartalommal rendelkeznek a halak (lazac, tőkehal, lepényhal, laposhal, kardhal, tonhal... szóval Némó összes haverja :)) és egyéb tengeri ketyerék, sőt, külön piros pontot érdemelnek gazdag omega-3 zsírsav tartalmuk miatt.

A legvégére hagytam az abszolút feketelistás fehérjéket. Mindenképp érdemes óvakodni a kolbász, és virslifélék népes táborától, valamint a kétes eredetű és tartalmú felvágottak kis csapatától. Némiképp megkönyörülhetünk a disznóhúson (persze csak alkalmanként), mert amennyiben a választásunk egy soványabb darabkára esik, akkor szintén jelentősebb fehérjére tehetünk szert, néhány grammos zsírbevitel mellett.

A húsféléket kerülő barátaink számára sem lehetetlen a fehérje-helyzet, számukra javasolt, hogy lépjenek közelebbi kapcsolatba a zsírszegény túróval, szójával, tofuval, illetve kedvenc kis szemcsés sajtunkkal, a cottage cheese-el.

A sajtok mindenki számára nagy kedvencek, ráadásul magas fehérjetartalommal rendelkeznek, ugyanakkor alattomosan magas zsírtartalmuk miatt mégis csak módjával érdemes fogyasztanunk.

Egyéb tejtermékeink (vagyis tej, kefír, joghurt) fehérjetartalma az elhanyagolható kategóriát képviseli, ezért maximum arra jók, hogy dekoráljuk velük ételeinket. Ahogyan a sajtok esetében is, így itt is a zsírszegény változatokat pecázzuk le a pultból.

Külön említésre méltó a tojás, melynek sárgája miatt igazi "enni, vagy nem enni" vitát generáltak a kutatók. Bár tény, hogy a tojássárgája magas koleszterinben, és egy tojás csekély pár gramm fehérjét tartalmaz, mégis mivel a tojás az egyik legnagyobb biológiai értékű fehérjénk ezért bocsássuk meg ezt a hibát, és fogyasszuk bátran. Persze ne önjelölt Rocky-módra nyersen, hanem szépen megsütögetve a fehérje részét. A sárgájából is hozzácsaphatunk egy-kettőt, a többit pedig adjuk oda anyukának, hátha csinál belőle sütit :).

És legvégére hagytam a növényi fehérjék kis táborát. A növényi fehérjék - mint például a lencse, bab, sárgaborsó - a húsokhoz hasonló nagyságrendben tartalmaznak fehérjét, ugyanakkor a biológiai értéküket tekintve jóval le vannak maradva az előző csoporthoz képest. Ez alól csupán a szója kap felmentést, melynek az aminosav profilja igen hasonlatos az állati eredetű fehérjékéhez. A növényi fehérjék nagyon hasznos részei étrendünknek, de amennyiben nem az elszánt vegák táborát népesítjük, akkor ne forduljon meg a fejünkben erre a csoportra mint fehérjére gondolni.

Összefoglaló táblázat a fehérjeforrásokról.

Szilvi / FitBuilder Team

Megnézek mindenkit
Ti mondtátok Összes vélemény
Nagyon jó hatású. Kényelmes. Kérdésem: Ammónium-aluminátot tartalmaz? NH4 (AlO2)? (Szerintem az ammónium túl gyenge bázis ehhez!
DE: a termékükön feltüntetett Ingr: 'Ammónium Alum. '
mit fed voltaképpen??? ()
A trainer válaszol Összes vélemény
Üdv!

Fejlődésem és teljesítményem megtorpanni látszik. szeretnék új erőt bevetni a támogatásban. Kaja és alap kiegészítők rendben vannak.(fehérje+vitaminok...) két termék között gondolkozok. GASPARI NUTRITION VIRIDEX XT
(120 tabletta) vagy BPI ANABOLIC ELITE
(60 kapszula)
Nem tudom, nem ismerem őket. Anadrolt és Triboostert próbáltam nem sok sikeredel . Kérném segítséged a dologban.
Előre is köszönöm!
Szia! Elég egyénfüggő, hogy kinek mi válik be... általában minden újdonság hatékonyan szokott hatni a stagnálásra. Nekem a két termék közül a Gaspari terméke szimpatikusabb, főképp azért mert több Gaspari terméket próbáltunk, és nem okoztak csalódást.
17.280Ft-tól - 42% 9.980 Ft-tól
11 óra | 34 perc | 55 mp
Kiváló termékek szuper árakon - ahogy azt már megszokhattad! Csak egy hétig! Az akciós árak 2014-09-30-tól 2014-10-06-ig, illetve a készlet erejéig érvényesek.