Szeretem a hazám

Tanácsok a gyakorlatokhoz / Adjunk esélyt a hátsó deltánk fejlődésére.

0 tétel -  0 Ft.
Fitbuilder logo
Facebook logo
20.000 FT FELETT
INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@fitbuilder.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info
Termékek GYÁRTÓ SZERINT  |  Újdonságok  |  Legkedveltebbek

Adjunk esélyt a hátsó deltánk fejlődésére.

Előtérben a hátsónk.

A válledzés sok ember szíve csücske, hiszen ki ne imádna vállból - mellről nyomni, különféle (olykor igen szórakoztató technikával...) oldalra emelni... Mégis valahogy a deltánk hátsóbbik felével méltatlanul keveset foglalkozunk.

Talán mert nem látjuk, nem halljuk, nem érezzük, nem tudom. De ugyanakkor ott van, és szeretne kiteljesedni a maga szerény kis méretében, megkoronázva majd a vállunk tökéletes formáját. Adjuk meg neki esélyt a fejlődésre.

A hátsó delta lemaradásáért kivételesen nem a genetikánk a ludas, hanem magunkban, azaz az edzésünkbe keressük a hibát. Tudom, a nagy súlyos nyomógyakorlatokat mindenki nagy átéléssel és rendszerességgel végzi – ami roppant dicséretes -, azzal az apró gonddal, hogy ez által a vállunk elülső részére jut főképp a terhelés, és szerencsétlen hátsó felünk joggal érezheti magát elhanyagolva.

A hátsó váll edzése talán még azért nem oly népszerű, mert a legtöbben csak a döntött törzsű oldalemeléseket ismerik az izomcsoport megdolgoztatására. Bár ennek a gyakorlatnak is számtalan variációja létezik, hiszen lehet csinálni ülve, állva, fekve, fejen állva.... Azonban sokan bajlódnak a helyes kivitelezéssel, de ha még el is csípték a helyes mozdulatot, akkor a megfelelő izomérzet sem mindig akar összejönni. Lényeg a lényeg: ha Neked sem nőtt a szívedhez a a döntött törzsű gyakorlat, vagy esetleg szeretnél valami mást, valami újat, amivel a hátsó deltáidat tudod kényeztetni, akkor jó helyen jársz.

Archoz húzás (Face pull)
Bár nem annyira gyakori látvány a termekben, pedig nagyon kellemes hatást ad a hátsó deltáknak, illetve a háti szakasz felsőbb területeinek – ugye kivitelezéstől függően. A gyakorlat menete szerencsére nem annyira trükkös: keress egy kötelet és állítsd be a csigán a fejed fölötti magasságba. A mozdulat egyértelmű: húzd a kötelet az arcodhoz, arra ügyelve, hogy a könyököd sose nézzen lefelé, hanem a törzsedtől minél nagyobb szögben kiemelkedjen. A végponton tartsd ki a mozdulatot, és érezd, éld át a hátsó delták feszülését. Vissza ugye lassan engedjük a kötelet, tartva az ellenállást, ne rántson vissza a csiga, legyél Te az erősebb. :) Tulajdonképpen nagyon hasonlít a csigás evező mozdulathoz, csak itt épp fejmagasságba húzzuk a kötelet.

Íme egy videó a vizuálisabb lelkeknek:

Peck-deck gép másképp: avagy fordított tárogatás a hátsó deltánkért
Manapság már vannak kifejezetten erre a gyakorlatra szakosodott hátsódelta gépek a teremben, de némi kreativitással egyes mell tárogatásra használt masinát is kipécézhetünk erre a feladatra. A lényeg, hogy üljünk bele fordítva, támasszuk meg mellkasunkat, és enyhén hajlított könyökkel a hátsó deltánkra erősen összpontosítva emeljük hátra a karunkat. A gép fogantyúit vállmagasságba fogjuk meg, így tudjuk a lapockák helyett a hátsó vállat hatékonyabban meggyőzni a munkavégzésre.

Gumiszalag széthúzás
Egy újabb nagyszerű és könnyű mozdulat, amit már gumiszalag barátunkkal is végezhetünk. (Általában elég szokott lenni egy gyengébb erősségű szalag is, a fogásszélesség variálásával a terhelést úgyis lehet még változtatni…). A karunk magasságának beállításával pontosan ki tudjuk tapasztalni, hol dolgozik igazán a hátsó delta. Ha megvan ez a sík, akkor húzd szét a szalagot, mintha szét akarnád tépni – majd a maximális feszülés és egyéb velejáró élmények érdekében erősen ajánlott a végén a pár másodperces kitartás és teljes ráfeszítés a hátsó deltákra. A gyakorlatot amúgy egy keresztcsigás megoldással is ki lehet vitelezni, de már annyit csigáztunk, hogy úgy gondoltam kell a változatosság. Mellesleg gumiszalag mobilis eszköz, és ki tudja kinek, mikor támad kedve egy kis hátsó delta tréningre.

Felsőcsigás gyakorlat
Állj kissé oldalt a csigának, és az ellentétes kezeddel kapd el a fogantyút. A tenyered feléd nézzen, kar pedig itt is ugye enyhén hajlítva. Na, innen húzd hátra a könyöködet, úgy, hogy a mozdulat végén a kézfejed a bal oldaladon a mellkas vonalában landoljon. Ami a legfontosabb: a cél a hátsó vállunk edzése, aminek érdekében a lapockákat próbáld meg minél inkább mozdulatlanul, fix pozícióban tartani. A mozgás során próbáld a kezedet úgy forgatni, hogy a végponton a hüvelykujj lefelé nézzen. Ez egy apró dolog, nem kerül neked semmibe, viszont a hátsó deltád cserébe még hálásabb lesz, mivel erősebb összehúzódást eredményez. A gyakorlat előnye az egy kezes kivitelezés is: sokkal jobban rá tudsz koncentrálni a hátsó delta területére, így remélve a minél nagyobb összehúzódást.

Mikor edzünk hátsó vállat?
A hátsó delta mivel elméletileg a vállizmok kis családjába tartozik, ezért evidens módon sokan a váll edzéséhez szorítják be. Ugyanakkor, ha maradt még kellő energiád, akkor akár egy hát edzés után is megállhatja a helyét. Arra azért figyelj, hogy hiába lettünk hirtelen nagyon hátsó delta centrikusak, még ne tegyük meggondolatlanul a gyakorlatokat az edzés elejére. Láthatod, hogy a hátsó delták edzése nem egy hatalmas súlyokat megmozgató feladat – tehát ne vegyük el az energiát az esetleg nagyobb terheket jelentő nyomások, evezések, hasonló élmény gazdag gyakorlatok elől. A hátsó deltánk türelmes és kivárja a sorát. Csak ne feledkezz meg róla!

A folytatásban pedig újabb VÁLLtozatos gyakorlatok, trükkök, tippek, technikák.

Addig is mindenkinek kellemes hátsó delta gyakorlatos edzést kívánunk.
Élménybeszámoló jöhet, illetve ha van kedvenc gyakorlatod hátsó deltára, akkor oszd meg velünk!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Megnézek mindenkit
Ti mondtátok Összes vélemény
Nagyon jó hatású. Kényelmes. Kérdésem: Ammónium-aluminátot tartalmaz? NH4 (AlO2)? (Szerintem az ammónium túl gyenge bázis ehhez!
DE: a termékükön feltüntetett Ingr: 'Ammónium Alum. '
mit fed voltaképpen??? ()
A trainer válaszol Összes vélemény
Üdv!

Fejlődésem és teljesítményem megtorpanni látszik. szeretnék új erőt bevetni a támogatásban. Kaja és alap kiegészítők rendben vannak.(fehérje+vitaminok...) két termék között gondolkozok. GASPARI NUTRITION VIRIDEX XT
(120 tabletta) vagy BPI ANABOLIC ELITE
(60 kapszula)
Nem tudom, nem ismerem őket. Anadrolt és Triboostert próbáltam nem sok sikeredel . Kérném segítséged a dologban.
Előre is köszönöm!
Szia! Elég egyénfüggő, hogy kinek mi válik be... általában minden újdonság hatékonyan szokott hatni a stagnálásra. Nekem a két termék közül a Gaspari terméke szimpatikusabb, főképp azért mert több Gaspari terméket próbáltunk, és nem okoztak csalódást.
Kiváló termékek szuper árakon - ahogy azt már megszokhattad! Csak egy hétig! Az akciós árak 2014-09-02-tól 2014-09-08-ig, illetve a készlet erejéig érvényesek.