Szeretem a hazám
0
Fitbuilder profilom
(Belépek |Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@fitbuilder.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

A pácolt húsok titka

Hogy ne und el az életed a diéta alatt.

Azt hiszem ha a hagyományos testépítő diétáról beszélünk, akkor egyben a legunalmasabbat ételeket is érthetjük alatta. Főtt csirke, tonhal és ez akár éveken át naponta... Ami nagyon hatékony, csak éppen egy apróságot mellőzünk ilyenkor: az ételek élvezetét. Sőt, megkockáztatom ezáltal közvetve az élet élvezetét is csökkenti, hiszen a jó ételt sokszor azonosítjuk az élet élvezetével. Igazság szerint létezik más módja is, hogy építsd a tested, közben pedig az evés ne redukálódjon le pusztán szénhidrát, protein és zsír bevitelre. Tehát hogyan lehet megvalósítani, hogy amit eszel az finom de ugyanakkor szálkás és erős marad a megjelenésed?

pácolt húsAz izomépítő diéta gerincét a fehérje alkotja. A fehérje bevitel zöme pedig húsokból származik. A hússal együtt azonban jár két olyan tényező amivel óvatosan kell bánni: az egyik a telített zsírok, a másik az ára.  A kettő összefügg általában, mert minél kevésbé zsíros, minél szárazabb a hús (pulykamell filé, sovány marhahús) általában annál drágább is. A viszonylag elérhetőbb árú disznóhús többnyire eléggé zsíros. Most ebben az írásban a még megfizethetetlenebb halfélékkel, mint a lazac nem is szeretnék foglalkozni.

Hogyan lehet a rém unalmassá vált csirkehúst (ami azért többnyire elfogadható árú) ízletesebbé tenni? Titkos varázsige a marinálás. A szó nem takar mást, mint a pácolást egy fűszerezett, sokszor savas jellegű folyadékban. A marinálás nagy előnye, hogy a húsokat puhítja és ízletesebbé teszi. A keleti konyhákban igen jellemző (különösen az indaiban), hogy a húsételeket néhány percre, vagy akár egy napra is előpácolják.

A marinálás páca jellemzően tartalmaz némi olajat is, de mielőtt mindenki izgalomba jönne a plusz zsírsav bevitel miatt, meg kell jegyeznem aggodalomra nincs ok. Még akkor sem amikor azt mondom, hogy a páclében sokszor van némi egyszerű szénhidrát is. A pácolás után ha kivetted a húst a léből, és kellően lecsöpög és "szárad" kicsit, akkor  a kalória értéke nem változik számottevően.

A pácba mi kerülhet?

Só,bors, paprika, fűszerek - sokféle és jó ízt adó egyéb ízesítő lehet. A legjobb választások még az előzőeken kívül: citromlé (vagy bármilyen citrusféle leve), bor (fűszeres borok, száraz cherry, vermouthok), hagyma (vörös és fokhagyma egyaránt), méz, mediterrán fűszerek  Na és a mennyiségek? Miből hány evő és vagy teáskanál? Egyszerűen érzésre. A legjobb dolog a marinálásban, hogy a páclét elszúrni nagyon nehéz.

Viszont amiben a marinálás történik, az edényt körültekintően válasszuk ki! A lényeg, hogy zárható legyen, hogy tökéletes környezetet teremtsünk a lezajló kémiai reakciókhoz. Vannak akik a sütőzacskóra esküsznek, de lehet pácolni nagyobb méretű befőttes üvegben, megint mások a lezárható ételhordókra szavaznak. Én ez utóbbit javaslom, szerintem ez a legpraktikusabb. Aki nem akar ilyenek beszerzésével vesződni az rakja egy mélytányérba, majd ezt lefedi egy lapossal.

Ha nem használod fel az egészet, akkor nyugodtan fagyaszd le a páclével együtt a húst.

Gil / FitBuilder TEAM

Megnézek mindenkit
Ti mondtátok Összes vélemény
Nagyon jó hatású. Kényelmes. Kérdésem: Ammónium-aluminátot tartalmaz? NH4 (AlO2)? (Szerintem az ammónium túl gyenge bázis ehhez!
DE: a termékükön feltüntetett Ingr: 'Ammónium Alum. '
mit fed voltaképpen??? ()
A trainer válaszol Összes vélemény
Sziasztok!
Nekem az a problémám, hogy az utóbbi 3 hónapban elég komolyan vettem a diétát és 63 kg-ról 56 kg-ra fogytam (39 éves nő vagyok 168 cm magas). Az elejét Blade-del indítottam be, de azt 58 kg-nál abbahagytam. A diéta mellett heti 3x futok 6-10 km-t, időnként terembe jártam. Az eredmény vékony és szálkás test lett, de a környezetem szerint és néhány fotó alapján én is úgy látom, hogy túltoltam a diétát (elvileg 58 kg volt a cél) és vékony lett a lábam, karom. Most elkezdtem újra edzeni, a futás mellé heti két TRX-et iktattam be, van izomlázam, fejlődök is, de nem igazán tudom, hogyan tudnék úgy "tömegelni", hogy tartsam azért a formám. Nem szeretném, ha az edzés "felzabálná" az izomzatom, zsír meg már nemigen van rajtam. Multivitamint szedek, edzés után fehérje megy glutaminnal, esténként Arthro Guard + Ca-MG. Mit javasoltok, hogyan tudnék visszaállni a diétáról, ha most már túlságosan beindult a fogyás úgy, hogy legyen izomzatom is?
Köszönöm: Lara (Bognár Laura)