Szeretem a hazám
0
Fitbuilder profilom
(Belépek |Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@fitbuilder.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

A pácolt húsok titka

Hogy ne und el az életed a diéta alatt.

Azt hiszem ha a hagyományos testépítő diétáról beszélünk, akkor egyben a legunalmasabbat ételeket is érthetjük alatta. Főtt csirke, tonhal és ez akár éveken át naponta... Ami nagyon hatékony, csak éppen egy apróságot mellőzünk ilyenkor: az ételek élvezetét. Sőt, megkockáztatom ezáltal közvetve az élet élvezetét is csökkenti, hiszen a jó ételt sokszor azonosítjuk az élet élvezetével. Igazság szerint létezik más módja is, hogy építsd a tested, közben pedig az evés ne redukálódjon le pusztán szénhidrát, protein és zsír bevitelre. Tehát hogyan lehet megvalósítani, hogy amit eszel az finom de ugyanakkor szálkás és erős marad a megjelenésed?

pácolt húsAz izomépítő diéta gerincét a fehérje alkotja. A fehérje bevitel zöme pedig húsokból származik. A hússal együtt azonban jár két olyan tényező amivel óvatosan kell bánni: az egyik a telített zsírok, a másik az ára.  A kettő összefügg általában, mert minél kevésbé zsíros, minél szárazabb a hús (pulykamell filé, sovány marhahús) általában annál drágább is. A viszonylag elérhetőbb árú disznóhús többnyire eléggé zsíros. Most ebben az írásban a még megfizethetetlenebb halfélékkel, mint a lazac nem is szeretnék foglalkozni.

Hogyan lehet a rém unalmassá vált csirkehúst (ami azért többnyire elfogadható árú) ízletesebbé tenni? Titkos varázsige a marinálás. A szó nem takar mást, mint a pácolást egy fűszerezett, sokszor savas jellegű folyadékban. A marinálás nagy előnye, hogy a húsokat puhítja és ízletesebbé teszi. A keleti konyhákban igen jellemző (különösen az indaiban), hogy a húsételeket néhány percre, vagy akár egy napra is előpácolják.

A marinálás páca jellemzően tartalmaz némi olajat is, de mielőtt mindenki izgalomba jönne a plusz zsírsav bevitel miatt, meg kell jegyeznem aggodalomra nincs ok. Még akkor sem amikor azt mondom, hogy a páclében sokszor van némi egyszerű szénhidrát is. A pácolás után ha kivetted a húst a léből, és kellően lecsöpög és "szárad" kicsit, akkor  a kalória értéke nem változik számottevően.

A pácba mi kerülhet?

Só,bors, paprika, fűszerek - sokféle és jó ízt adó egyéb ízesítő lehet. A legjobb választások még az előzőeken kívül: citromlé (vagy bármilyen citrusféle leve), bor (fűszeres borok, száraz cherry, vermouthok), hagyma (vörös és fokhagyma egyaránt), méz, mediterrán fűszerek  Na és a mennyiségek? Miből hány evő és vagy teáskanál? Egyszerűen érzésre. A legjobb dolog a marinálásban, hogy a páclét elszúrni nagyon nehéz.

Viszont amiben a marinálás történik, az edényt körültekintően válasszuk ki! A lényeg, hogy zárható legyen, hogy tökéletes környezetet teremtsünk a lezajló kémiai reakciókhoz. Vannak akik a sütőzacskóra esküsznek, de lehet pácolni nagyobb méretű befőttes üvegben, megint mások a lezárható ételhordókra szavaznak. Én ez utóbbit javaslom, szerintem ez a legpraktikusabb. Aki nem akar ilyenek beszerzésével vesződni az rakja egy mélytányérba, majd ezt lefedi egy lapossal.

Ha nem használod fel az egészet, akkor nyugodtan fagyaszd le a páclével együtt a húst.

Gil / FitBuilder TEAM

Megnézek mindenkit
Ti mondtátok Összes vélemény
Nagyon jó hatású. Kényelmes. Kérdésem: Ammónium-aluminátot tartalmaz? NH4 (AlO2)? (Szerintem az ammónium túl gyenge bázis ehhez!
DE: a termékükön feltüntetett Ingr: 'Ammónium Alum. '
mit fed voltaképpen??? ()
A trainer válaszol Összes vélemény
Helló.Szeretnék egy jó zöldésg,vagy gyümölcs alternatívát a Zabpehely helyett szénhidrátforrásként,mivel liszt érzékeny vagyok és úgy tudom,hogy azok nem akik liszt érzékenyek,nem ehetnek gabonaféléket.Olvastam már,hogy a rizs jó megoldás,de viszont úgy tudom,hogy az egy gyors felszívódású szénhidrát ezért edzés után szoktam enni.Olyan megoldást szeretnék ami edzés elött például mehet lassú felszívódású szénhidrátként,vagy reggelire.Válaszotokat előre köszönöm. (Viglási Tímea)
Szia! Próbálkozz paleo-lisztekkel, illetve ha jól tudom, akkor lehet kapni gluténmentes zabpelyhet is! Rizsek közül a barna rizs lassú felszívódású, illetve a basmati is! Gyümölcsök, lisztek terén találtam Neked segítségképp pár írást: http://www.fitbuilder.hu/cikk/Glutenerzekenseg_es_a_testepites.html http://www.fitbuilder.hu/cikk/Gyumolcsok_a_dietaban_barat_vagy_ellenseg.html Szilvi/FitBuilder
Kiváló termékek szuper árakon - ahogy azt már megszokhattad! Csak egy hétig! Az akciós árak 2015-02-24-tól 2015-03-02-ig, illetve a készlet erejéig érvényesek.