Szeretem a hazám
0
Fitbuilder profilom
(Belépek |Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@fitbuilder.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

A mester hetes - Guggolás.

Te döntöd el : akarsz erőt és tömeget és ezért hajlandó vagy-e guggolni?

Amikor elkezdtem ismertetni az általam csak "mester hetesnek" nevezett, a tapasztalatok szerint leghatékonyabb gyakorlatokat, és elértem a guggolást, elmosolyodtam magamban, hogy mekkora marhaságokat hordanak össze az emberek erről a gyakorlatról, hogy ilyen ártalmas a térdnek, sérülékeny lesz tőle a csípő, vagy éppen rontja a robbanékonyságot. Személy szerint ezek csak kifogások, mert guggolni piszkosul kemény ám, és a legtöbben keresik a kibúvót!

Számomra egészen egyszerűen hihetetlen, hogy miért hiszik még mindig sokan, hogy a guggolás csak a combokról szól?! Természetesen valójában az alsótest végzi a legnagyobb részét a dolognak, de valójában tetőtől talpig megdolgoztat. Evidens, hogy dolgozik a comb, a farizom, de talán kevésbé egyértelmű, hogy a törzsizmok is nagyon keményen megdolgoznak. Gondolj csak bele, hogy mennyire nagy munka a hasizomnak, hogy a törzsed egyenesen kell tartania miközben éppen a saját testsúlyod másfél-kétszerese próbálja előre nyomi. De a felső hát és tulajdonképpen még a karok is kapnak egy kis izometrikus edzést mivel azokkal tartod a súlyt. A felhúzás után talán a legjobb erő- és tömegépítő gyakorlat ami csak létezik.

"Kinek való a gyakorlat?" Egy-két kivétellel gyakorlatilag mindenkinek. Ezek a kivételek ha valaki hát vagy váll sérült, akkor egész egyszerűen túl nagy terhet ró maga a puszta tartása a rúdnak. Az ilyen sportolók helyettesíthetik a guggolást lábtolással amíg fel nem épülnek a sérülésből, de a lábtolás értéke megkérdőjelezhető a guggolással szemben!

"Nőknek is javaslod?" Hogy a viharba ne ajánlanám. Néhány kirívó esettől eltekintve a legnagyobb ostobaság azt hinni, hogy vannak külön férfi gyakorlatok és vannak külön női gyakorlatok. Persze az ismétlés számok és a súlyok esetében vannak eltérések, de magukban a gyakorlatokban nem igazán. Tehát hölgyek és lányok, ha formás lábakat és szép feneket akartok, akkor nem kell a különböző gépek bűvöletébe esni, hanem: guggolni, kitörni, felhúzni.

"Nem teszi tönkre a térdet?" Nem a guggolás teszi tönkre a térded, hanem ahogy te csinálod, mondta az egyik kedvenc erőnléti edzőm. A helyesen végzett guggolás éppen ellenkezőleg hat, erősíti a szalagokat és az izmokat. Éppenséggel nemhogy rossz a térdnek, de sérülés állóbbá teszi.

Gil / FitBuilder Team

Megnézek mindenkit
Ti mondtátok Összes vélemény
Nagyon jó hatású. Kényelmes. Kérdésem: Ammónium-aluminátot tartalmaz? NH4 (AlO2)? (Szerintem az ammónium túl gyenge bázis ehhez!
DE: a termékükön feltüntetett Ingr: 'Ammónium Alum. '
mit fed voltaképpen??? ()
A trainer válaszol Összes vélemény
Sziasztok!
Nekem az a problémám, hogy az utóbbi 3 hónapban elég komolyan vettem a diétát és 63 kg-ról 56 kg-ra fogytam (39 éves nő vagyok 168 cm magas). Az elejét Blade-del indítottam be, de azt 58 kg-nál abbahagytam. A diéta mellett heti 3x futok 6-10 km-t, időnként terembe jártam. Az eredmény vékony és szálkás test lett, de a környezetem szerint és néhány fotó alapján én is úgy látom, hogy túltoltam a diétát (elvileg 58 kg volt a cél) és vékony lett a lábam, karom. Most elkezdtem újra edzeni, a futás mellé heti két TRX-et iktattam be, van izomlázam, fejlődök is, de nem igazán tudom, hogyan tudnék úgy "tömegelni", hogy tartsam azért a formám. Nem szeretném, ha az edzés "felzabálná" az izomzatom, zsír meg már nemigen van rajtam. Multivitamint szedek, edzés után fehérje megy glutaminnal, esténként Arthro Guard + Ca-MG. Mit javasoltok, hogyan tudnék visszaállni a diétáról, ha most már túlságosan beindult a fogyás úgy, hogy legyen izomzatom is?
Köszönöm: Lara (Bognár Laura)
Szia! Először is gratulálok a sikeres diétához, és ahhoz is, hogy végre egy olyan lány vagy, aki nem csak egyre fogyni akar, hanem igenis sportos, izmosabb külsőt! :) Mivel a női izomtömeg növelést már pár cikkben alaposan kiveséztük, így belinkelem azok elérhetőségét! Olvasd át, és ha ezek után még kérdésed lenne, akkor írj bátran! http://www.fitbuilder.hu/cikk/Izomtomeg_noveles_csajoknak_Izomtomeg_noveles_csajoknak.html http://www.fitbuilder.hu/cikk/Izomtomegnovelo_etrend_csajoknak.html http://www.fitbuilder.hu/cikk/Taplalekkiegeszito_tippek_csajoknak_az_izomtomeg_noveleshez.html http://www.fitbuilder.hu/cikk/Izomtomeg_novelo_edzesterv_-_csajoknak.html Szilvi / FitBuilder