Szeretem a hazám

Tanácsok a gyakorlatokhoz / A mester hetes - Guggolás.

0 tétel -  0 Ft.
Fitbuilder logo
Facebook logo
20.000 FT FELETT
INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@fitbuilder.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info
Termékek GYÁRTÓ SZERINT  |  Újdonságok  |  Legkedveltebbek

A mester hetes - Guggolás.

Te döntöd el : akarsz erőt és tömeget és ezért hajlandó vagy-e guggolni?

Amikor elkezdtem ismertetni az általam csak "mester hetesnek" nevezett, a tapasztalatok szerint leghatékonyabb gyakorlatokat, és elértem a guggolást, elmosolyodtam magamban, hogy mekkora marhaságokat hordanak össze az emberek erről a gyakorlatról, hogy ilyen ártalmas a térdnek, sérülékeny lesz tőle a csípő, vagy éppen rontja a robbanékonyságot. Személy szerint ezek csak kifogások, mert guggolni piszkosul kemény ám, és a legtöbben keresik a kibúvót!

Számomra egészen egyszerűen hihetetlen, hogy miért hiszik még mindig sokan, hogy a guggolás csak a combokról szól?! Természetesen valójában az alsótest végzi a legnagyobb részét a dolognak, de valójában tetőtől talpig megdolgoztat. Evidens, hogy dolgozik a comb, a farizom, de talán kevésbé egyértelmű, hogy a törzsizmok is nagyon keményen megdolgoznak. Gondolj csak bele, hogy mennyire nagy munka a hasizomnak, hogy a törzsed egyenesen kell tartania miközben éppen a saját testsúlyod másfél-kétszerese próbálja előre nyomi. De a felső hát és tulajdonképpen még a karok is kapnak egy kis izometrikus edzést mivel azokkal tartod a súlyt. A felhúzás után talán a legjobb erő- és tömegépítő gyakorlat ami csak létezik.

"Kinek való a gyakorlat?" Egy-két kivétellel gyakorlatilag mindenkinek. Ezek a kivételek ha valaki hát vagy váll sérült, akkor egész egyszerűen túl nagy terhet ró maga a puszta tartása a rúdnak. Az ilyen sportolók helyettesíthetik a guggolást lábtolással amíg fel nem épülnek a sérülésből, de a lábtolás értéke megkérdőjelezhető a guggolással szemben!

"Nőknek is javaslod?" Hogy a viharba ne ajánlanám. Néhány kirívó esettől eltekintve a legnagyobb ostobaság azt hinni, hogy vannak külön férfi gyakorlatok és vannak külön női gyakorlatok. Persze az ismétlés számok és a súlyok esetében vannak eltérések, de magukban a gyakorlatokban nem igazán. Tehát hölgyek és lányok, ha formás lábakat és szép feneket akartok, akkor nem kell a különböző gépek bűvöletébe esni, hanem: guggolni, kitörni, felhúzni.

"Nem teszi tönkre a térdet?" Nem a guggolás teszi tönkre a térded, hanem ahogy te csinálod, mondta az egyik kedvenc erőnléti edzőm. A helyesen végzett guggolás éppen ellenkezőleg hat, erősíti a szalagokat és az izmokat. Éppenséggel nemhogy rossz a térdnek, de sérülés állóbbá teszi.

Gil / FitBuilder Team

Megnézek mindenkit
Ti mondtátok Összes vélemény
Nagyon jó hatású. Kényelmes. Kérdésem: Ammónium-aluminátot tartalmaz? NH4 (AlO2)? (Szerintem az ammónium túl gyenge bázis ehhez!
DE: a termékükön feltüntetett Ingr: 'Ammónium Alum. '
mit fed voltaképpen??? ()
A trainer válaszol Összes vélemény
Sziasztok!
Nemrég kiderült egy MR-felvétel után, hogy a 3-as, 4-es gerinc csigolyánál van egy 2-3 mmes kiboltosulásom ezt még nem kell műteni, a doki azt mondta, hogy elméletileg a mély hátizmok megerősítésével tudok majd edzeni továbbra is csak a futást hanyagolnom kell illetve a nagysúlyos gugolást. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mely gyakorlatokkal tudnám ezt megtenni? Pl:Plank,hiperhajlítás jó rá? De a legfontosabb! Érdekelne, hogy Boxolni vagy Thai-boxolni szerintetek lehet e vele?
Válaszotokat előre is köszönöm! (Duba Ádám )
Szia! Igen, ezek a gyakorlatok jók lesznek, plankból itt találsz még párat: http://www.fitbuilder.hu/cikk/Ero_tetotol_talpig_Ot_izgalmas_plank_variacio.html - illetve a cipelés variációk (lépésben vagy akár kitörésben) is remekül edzik ezt a szekciót - erről bővebben: http://www.fitbuilder.hu/cikk/Tedd_meg_ezt_a_par_lepest_az_erosebb_torzs_kar_es_trapezizmokert.html Ha a műtét után felépültél, akkor az állóharcos bunyó szerintem nem lesz akadály, a földreviteleknél, dobásoknál szoktak előjönni a háti problémák, de jelen esetben ez ugye nem áll fenn. :)