Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

A pácolt húsok titka

Hogy ne und el az életed a diéta alatt.

Azt hiszem ha a hagyományos testépítő diétáról beszélünk, akkor egyben a legunalmasabbat ételeket is érthetjük alatta. Főtt csirke, tonhal és ez akár éveken át naponta... Ami nagyon hatékony, csak éppen egy apróságot mellőzünk ilyenkor: az ételek élvezetét. Sőt, megkockáztatom ezáltal közvetve az élet élvezetét is csökkenti, hiszen a jó ételt sokszor azonosítjuk az élet élvezetével. Igazság szerint létezik más módja is, hogy építsd a tested, közben pedig az evés ne redukálódjon le pusztán szénhidrát, protein és zsír bevitelre. Tehát hogyan lehet megvalósítani, hogy amit eszel az finom de ugyanakkor szálkás és erős marad a megjelenésed?

pácolt húsAz izomépítő diéta gerincét a fehérje alkotja. A fehérje bevitel zöme pedig húsokból származik. A hússal együtt azonban jár két olyan tényező amivel óvatosan kell bánni: az egyik a telített zsírok, a másik az ára.  A kettő összefügg általában, mert minél kevésbé zsíros, minél szárazabb a hús (pulykamell filé, sovány marhahús) általában annál drágább is. A viszonylag elérhetőbb árú disznóhús többnyire eléggé zsíros. Most ebben az írásban a még megfizethetetlenebb halfélékkel, mint a lazac nem is szeretnék foglalkozni.

Hogyan lehet a rém unalmassá vált csirkehúst (ami azért többnyire elfogadható árú) ízletesebbé tenni? Titkos varázsige a marinálás. A szó nem takar mást, mint a pácolást egy fűszerezett, sokszor savas jellegű folyadékban. A marinálás nagy előnye, hogy a húsokat puhítja és ízletesebbé teszi. A keleti konyhákban igen jellemző (különösen az indaiban), hogy a húsételeket néhány percre, vagy akár egy napra is előpácolják.

A marinálás páca jellemzően tartalmaz némi olajat is, de mielőtt mindenki izgalomba jönne a plusz zsírsav bevitel miatt, meg kell jegyeznem aggodalomra nincs ok. Még akkor sem amikor azt mondom, hogy a páclében sokszor van némi egyszerű szénhidrát is. A pácolás után ha kivetted a húst a léből, és kellően lecsöpög és "szárad" kicsit, akkor  a kalória értéke nem változik számottevően.

A pácba mi kerülhet?

Só,bors, paprika, fűszerek - sokféle és jó ízt adó egyéb ízesítő lehet. A legjobb választások még az előzőeken kívül: citromlé (vagy bármilyen citrusféle leve), bor (fűszeres borok, száraz cherry, vermouthok), hagyma (vörös és fokhagyma egyaránt), méz, mediterrán fűszerek  Na és a mennyiségek? Miből hány evő és vagy teáskanál? Egyszerűen érzésre. A legjobb dolog a marinálásban, hogy a páclét elszúrni nagyon nehéz.

Viszont amiben a marinálás történik, az edényt körültekintően válasszuk ki! A lényeg, hogy zárható legyen, hogy tökéletes környezetet teremtsünk a lezajló kémiai reakciókhoz. Vannak akik a sütőzacskóra esküsznek, de lehet pácolni nagyobb méretű befőttes üvegben, megint mások a lezárható ételhordókra szavaznak. Én ez utóbbit javaslom, szerintem ez a legpraktikusabb. Aki nem akar ilyenek beszerzésével vesződni az rakja egy mélytányérba, majd ezt lefedi egy lapossal.

Ha nem használod fel az egészet, akkor nyugodtan fagyaszd le a páclével együtt a húst.

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kérdések, Vélemények

Szia! Kb. mennyi olajat szabad bele tenni 1 kg csirkemellfilé esetében ha ilyen citromos mézes ill. a fent felsorolt fűszereket bele teszem a pác lébe! Egyáltalán a citrom és a méz össze illenek a pác lében???

Köszönöm előre is a segítséget!

Füstös Húsz Füstiné | 2014-02-24 17:56:32

Mindenről kellő szó esett, kivéve a legfontosabbat, az olajat! :/ Nyilván olivaolaj ajánlott, de milyen mennyiségben??

Kyara Joy | 2015-05-12 09:26:53

Kapcsolódó cikkek
Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!

Unod a sima csirkét? Készíts "gyúrós" fasírtot!

Aki unja már a hagyományos csirke-állagot, annak most mutatunk pár újítást!

Élet a zabpelyhes rántottán túl

Most szeretném megmutatni Nektek azt a pár ötletes tojásos – receptemet, amivel kicsit túlléphetünk a megszokott kolbásszal… izé… zabpehellyel tarkított testépítős tojásrántottán!

Alternatívák csirkemell helyett!

Mutatunk két olyan proteinben gazdag köret-tartozékot, amit ehetsz változatosságképp, netalántán húsundor esetén... vagy csak akkor, ha épp sehol sem akciós a csibemell. :)

Anabolikus nyári koktél ötletek

Csak hogy kicsit elviselhetőbbé tegyük a Ránk leselkedő kánikulát... jöjjön néhány igazán finom, jeges ital - persze cselesen, a fehérjére éhes igényeinkhez méltóan felturbózva!

Edd ezt, és ne ezt! Lisztmentes sütés-tippek!

Így készülnek a "gyúrós-sütijeink"! :) Pár hasznos és ötletes tipp, hogyan szanáld ki a fehér lisztet a receptedből... és alkoss egy szénhidrátban akár jócskán szegényebb finomságot!

Csibeburger - de nem ám mindennapi módon!

Finom, kedvünk szerint megtömött csirkés hambi, amit variálhatunk bátran: ízlések, pofonok, fellelhető proteinforrások, és a diétánkba megengedett (akár nullához közeli!) szénhidrátmennyiségek alapján is...

Hogyan oldhatjuk meg praktikusan és fehérjedúsan a nyaralás alatti kosztot?

Tehát abban a reményben készült a cikk, hogy vannak köztettek is olyan elvetemültek, akik a nyaralás, esetleg rövid kirándulás alatt sem hajlandóak akármit magukba tömni, és szeretnék minőségi tápanyagokkal átvészelni az utazásokat.

A marinált húsok elkészítése

Lássuk miként tanácsos elkészíteni a húsételeket, lehetőleg minél kevesebb zsiradékkal.