Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

A legjobb rávezető gyakorlat a saját testsúlyos húzódzkodásra!

Avagy asszisztált húzódzkodás következik!

Nem megy a húzódzkodás...ne aggódj, itt a megoldás! Sok sikert mindenkinek, innen már csak feljebb van! :)

A hátedzés terén sajnos sokatoknál a húzódzkodás a gyenge pont az edzéstervben… Ez azért is sajnálatos, mert a húzódzkodás egy remek, bár kemény gyakorlat – így nem szeretnénk, ha a kedves olvasótábor között akadna egy valaki is, akinek nem menne legalább 10-20 tisztességes ismétlés végrehajtása. A gyakorlat kivitelezését a leírások alapján tudjuk… ami probléma az inkább az erő. Vagyis inkább annak a hiánya.

Nyilván ahhoz, hogy a saját testsúlyodat fel tudd húzni, ahhoz meg kell erősödnöd. Természetesen a húzódzkodáson kívül a teljes testet megcélzó gyakorlatokkal (guggolás, felhúzás, nyomásvariációk) érheted el a legjobb erőnövekedést, de most olyan könnyített, rávezető gyakorlat jön, mellyel jobban felgyorsíthatod a csúcsra vezető folyamatot.

Tudniillik hasznos dolog kiegészítő gyakorlatokat végezni a húzódzkodáshoz, melyeknél az eredeti mozgásmintához hasonlóan a hát a bicepsszel és a vállövvel együtt dolgozik valamilyen terhelés ellenében, hasonló, mégis könnyített mozgásmintával.

A legjobb rávezető feladat az asszisztált húzódzkodás. Itt két opció szokott lenni. Az egyik a népszerűbb, ámde kevésbé hasznos. 

Sok teremben terjedt el a lapsúlyos húzódzkodó-gép, melyre rátelepedve, a saját súlyunkon könnyítve húzódzkodhatunk. Őszinte leszek, ez sosem lesz a húzódzkodás fejlesztésének a hatékony útja!!! A gép nagyon sok stabilizációs izmot kivon a munkából a jelentős alátámasztásnak köszönhetően, így ezek nem is fognak kellőképp megerősödni… ezek nélkül pedig állhatsz bármely kétségbeesett tekintettel a húzódzkodó rúd alatt… bizony nem fogsz több ismétléseket magad mögött hagyni.

Összegezve: mint a legtöbb géptől, így ettől se várjatok csodát, ha a rendes húzódzkodást akarjátok nyomatni.

Amit javaslok! Szerezz erősebb szalagokat! 

Itt a lényeg, hogy a lábad egy kisebb része kap alátámasztást, viszont neked a felsőtest erejéből kell felhúznod magad, amennyire csak lehetséges. Itt nincs lendület, nem tudsz csalni, és ezzel a megoldással a mozgás már az eredeti formában történik, és mégis kivitelezhetővé válik szinte mindenkinek.

Heti edzésbeosztás: heti két - három alkalommal érdemes gyakorolni, közte legyen legalább 1 nap pihenő

Edzésparaméterek:
- Edzésről edzésre növeld az ismétlésszámot! Kezdetben mérd fel, írd le, mennyi megy 4-5 sorozatban. Ezt kell feltornázni.
- Pihenj annyit, amennyi szükséges ahhoz, hogy az előírt ismétlésszámot tartani tudd.


Tipp! Asszisztált húzódzkodást először csinálhatod úgy is, hogy mind a két lábadat alátámasztod, de a cél, hogy csökkentsd az alátámasztási felületet! Ha megy simán két lábon, már csak egyik lábad tedd a gumiszalagra. (Nyilván váltogasd az oldalakat – egyik sorozatot jobb, másikat bal beakasztásával). 

Sok sikert mindenkinek, innen már csak feljebb van! :)

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Építs hatalmas combokat a holtponton túli ismétlésekkel!

Van két perced, magas fájdalom küszöböd, kitartásod? Szeretnéd maximalizálni a láb edzésed hatékonyságát? Akkor Neked ajánlom ezt a cikket!

3 + 1 gyakorlat, amivel otthon is erősítheted a hátad!

Három plusz egy egyszerű gyakorlat következik, mellyel akár otthon is erősítheted a hátad és a törzsizmokat!

A hatalmas bicepszek nyomában

A 4-21-16-4 technika Chuck ajánlásával, egyenesen a testépítés aranykorából!

Fitbuilder edzésterv 3. rész: Fókuszban a hát!

Következik a FitBuilder edzésterv harmadik része: ahol a cél nem más, mint a hátad szekrény méretűre növelése!

A széles hátizom

Itt van a legjobb útmutató ahhoz, hogy őrületes hátizmokat építs!

A hátedzés tíz parancsolata

Úgy érzed, hogy tökéletes a hátedzésed? Lehet. Lehet, hogy fejlődsz az eddigi módszereddel. Viszont rengeteg időt megspórolhatsz, ha betartod ezeket a szabályokat. És hamarabb szárnyra kapsz, mint hinnéd.