Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

A hátedzés tíz parancsolata. A második menet.

Ime az ígért következő ötös.

Dönteni tudni kell. A hát izomzata igen erőteljes, lehetővé teszi nagy súlyok alkalmazását, mely még egy öntudatos kezdő realitását is megmérgezik, ezáltal hamar a nagy súlyok áldozatává válhat.

hátedzéshátedzés

Itt el kell döntened, mit szeretnél.
- Dolgozhatsz nagy súlyokkal. Szabadon, szabályok nélkül. Vad dolog, de ha ezt az utat választod, akkor Te már most olvasd el a "" című cikkünket.
- Nagy súlyokkal dolgozol, nagyjából szabályosan, de a hátizmaid gyengesége miatt a másodlagos izmok veszik át a szerepet. Hiába van hatalmas súly a kezedben, a keletkezett inger sajnos nem fog a hátadig eljutni.
- A hátizmok erejéhez mérten megfelelő súllyal, szabályosan is végezheted a gyakorlatot. Lehet, hogy rém ciki, hogy nem egyből olimpiai súlyokra ugorsz rá, viszont ha a hátizmaid fejlesztése a cél, jegyezd fel: a szépen kidolgozott hátizmok titka elsősorban nem a súlyok nagyságán, hanem az alkalmazott technikában rejlik.

Mielőtt érdemben aktivizálni tudnád a hátadat, előbb bizony meg kell tanulnod használni. Ehhez nyújt segítséget a hátedzés soron következő 10 parancsolata, illetve a második öt :) az elő ötről itt olvashatsz: .

6., Koncentráció. A hátizmokat nem olyan könnyű érezni. Egyrészt hacsak nem facsarodunk ki a gyakorlat közben, akkor nem látjuk a tükörben – ezért sokkal nehezebben alakul ki az a bizonyos agy-izom kapcsolat, ami a kellő izomérzet alapját adja. Másodsoron, ha a hát edzésekor nem vagyunk résen, akkor sok más segédizom is lelkesen próbálja kivenni a részét, ami viszont csökkenti a hátizmainkhoz eljutó terhelés mértékét. A koncentrációt, és a megfelelő agy-izom kapcsolatot eleinte kisebb súllyal építsd ki. Érdemes egykezes gyakorlatokat is végezni, mivel az egy oldalra végzett mozdulatok nagyobb koncentrációt tesznek lehetővé. A koncentrációt elősegítheti a kedves edzőtársad is, aki a gyakorlat végzése közben megérinti a célterületet, mely nagyban javítja az izomérzetedet.

7., Apró de fontos mozzanat: a lapockák összehúzásával indítsuk el a mozgást. Ezzel nem csak a mozdulat végén a nagyobb feszülést érhetjük el, hanem a lapocka izomzatát is kihasználva máris nagyobb erőre tehetünk szert. Nem utolsó sorban ezzel az apró trükkel máris hatékonyabban tudjuk a hátunkból végezni a feladatot.

8., Kampókéz. A hátizom fejlesztő gyakorlatok többsége olyan móka, melybe számos más izom is szeretne belepofátlankodni. Főképp a karhajlítók azok az izmok, melyeknek semmi keresnivalójuk nem lenne, mégis valahogy mindig olyan nehéz minimalizálni a szerepüket. Próbáld ki a következő trükköt: használd a karodat úgy, mint egy kampót a súly és a hátizmaid között. A „kampókéz” ugye olyan, hogy a hüvelykujjaddal nem fogod át a rudat (vagyis csak a másik négy ujjadat akasztod bele a rúdba) és a karunkat egy merev kampóként használva húzzuk hátra a könyökünket a lapockák erejéből - így tudjuk kivonni leginkább az alkart és a bicepszet.

9., A játék neve: maximális erejű összehúzódás és teljesen megnyúlás. Ne csippentsük le a mozdulatot, hiszen a teljesen megnyúlással és megfeszítéssel a lehető legtöbb izomrostot vonhatsz be az össznépi munkába. Lehet, hogy ezzel a technikával eleinte kevesebb ismétlésre vagy képes, de kit érdekel, ha hosszútávon ez vezet majd az erős, kidolgozott hátizomhoz? Tehát ne feledd: az erő veled lesz, de csak azon mozgástartományban, amit megedzel.

10., Ne lendülj át a túloldalra. Ugye milyen gyakori látvány, mikor erős-Pistát játszó sporttársunk hirtelen némi bemelegítést színlelve, egyből ráugrik a csigás lehúzóra, és egyből a súlytorony legalsó szintjét kiválasztva vad mozdulatokba kezd. Bár teste gyönyörűen leng, mint a szélvitorla, azonban a tökéletes hátedzés legkisebb jele sem tapasztalható. Bár lendületből ismét szép súlyokkal tudunk kalimpálni, azonban nemcsak azt érjük el, hogy a célzott terület a legcsekélyebb mértékben sem dolgozik, hanem feleslegesen terheljük az alsó háti szakaszt és ráadásul, ha nincs szerencsénk, még egy jó kis sérülést is beújíthatunk a történetbe. Lengedezések helyett inkább tartsuk stabilan a derekunkat és enyhén homorítva a hátunkat.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ennyit a hátunkról. Egyenlőre. Ha van Nektek is bármilyen trükkötök, módszeretek a hatékony hátedzésre, osszátok meg velünk, hadd okosodjunk tovább!

Előzmények és további hasznos okosságok a hátedzésről:

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kérdések, Vélemények

ez nagyon sokat segitett koszi szepen.

Brassai Lorand | 2012-01-25 19:19:19

még esetleg annyit hozzáfűznék, hogy a pozitív szakasz végén 1 másodpercre álljunk meg, a negatív szakaszt pedig végezzük lassabban a pozitívhoz képest. egyébként j´lett mind a két rész, gratulálok :)

Krisztián Jan | 2012-01-26 12:52:31

Kapcsolódó cikkek
Tippek, hogy Te is szárnyra kapj!

Nem tudod a hátadat kellően kifárasztani edzésen? Nincs meg a megfelelő izom-érzet, nem jut el hozzá a vágyott stimuláció? Most a probléma nyomába eredünk és számos tippel segítünk!

A széles hátizom

Itt van a legjobb útmutató ahhoz, hogy őrületes hátizmokat építs!

Húzódzkodás edzésterv nulla vagy akár az alatti szintről!

Ott állunk a húzódzkodó keret alatt, meredten bambulunk felfele, de egy ismétlést sem tudnánk kivitelezni. Nem adjuk fel, hanem erőt veszünk magunkon és megtanuljuk fokozatosan az egyik legjobb felsőtest gyakorlatot!

Virtuális felhúzó - szeminárium

Remélem minél többen részt vesztek ezen a kis virtuális FitBuilder szemináriumon, ahol elsőként alaposan átnézzük a gyakorlatot, majd a végén választ kaptok az összes fontos, hasznos és debil kérdésre is!

Húzódzkodás "gyorshalál"!

Egy gyilkos-négyfogásos kör, mely az egyik személyes kedvencem és mindenképpen az egyike a legjobb felsőtest gyakorlatsoroknak.

Támadd hátba az izomrostokat - új húzódzkodás variációkkal!

Ha már rendszeresen ott lógtok lelkesen a húzódzkodó rúdon, akkor ideje kicsit változtatni! A csúcsra több út is felvihet, és egyik izgalmasabb mint a másik! Szemezgessünk ezek közül!

Hátedzés különkiadás csajoknak: a tökéletes hátedzés receptje

Nézzük meg pontosan, miből is áll össze a tökéletes hátedzés – az igazán elszánt csajok számára! A legfontosabb gyakorlatok és egy útmutató edzésterv!

Csuklya-fejlesztés ... hiperfokozattal!

Amennyiben Te is tekintélyes, vállak felett kiemelkedő csuklyával szeretnél rendelkezni, akkor olvass tovább!

A hátedzés tíz parancsolata

Úgy érzed, hogy tökéletes a hátedzésed? Lehet. Lehet, hogy fejlődsz az eddigi módszereddel. Viszont rengeteg időt megspórolhatsz, ha betartod ezeket a szabályokat. És hamarabb szárnyra kapsz, mint hinnéd.

Hogyan FOGJUNK hozzá? – avagy jöjjenek a terítékre a különféle fogások.

Szűken, szélesen, befelé, vagy kifelé? Merj hátat fordítani eddigi hát edzéseidnek... mert a hátad megérdemli, hogy minden irányból és különféle fogásvariációkkal dolgoztassuk meg.

Ki tudja mi az invertált evezés?

Amíg nem megy olyan jól a húzódzkodás, akkor ebben az esetben milyen gyakorlatok a legjobban a háti szakasz erősítésére? A válasz a cikkben!